در گفت‌وگو با پانا:

علی لطیفی: پرسپولیس جزییات را رعایت کرد و قهرمان شد

سپاهان و استقلال باید واقعیت را بپذیرند/استقلال حذفی را بگیرد، حق به حق دار می‌رسد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است هر سه مدعی شایستگی قهرمانی را داشتند اما پرسپولیس با رعایت کردن جزئیات توانست جام را از آن خود کند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
علی لطیفی: پرسپولیس جزییات را رعایت کرد و قهرمان شد

مجتبی سیدی / علی لطیفی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: «معمولاً هیچ‌وقت ابتدای فصل در مورد مدعیان نظر نمی‌دهم تا چند هفته از لیگ بگذرد. وقتی چند هفته را پشت سر می‌گذاریم، آن‌وقت کیفیت و عملکرد تیم‌ها بهتر می‌شود و راحت‌تر می‌شود در موردشان قضاوت کرد. اما امسال با توجه به هزینه تیم‌ها و خریدهایی که داشتند، از همان ابتدا سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال را مدعی دیدم و تا آخر فصل هم همین تیم‌ها در بالای جدول با همدیگر در رقابت بودند. بقیه تیم‌ها شاید در تک بازی توانستند خودی نشان دهند و آن‌طور که ترمز این رقبا را بکشند، موفق نبودند.»

وی ادامه داد: «اتفاقاتی که در پرسپولیس افتاد به نفع یحیی شد. آن اتفاقات باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس و حتی کسانی که شاید ازلحاظ فنی هم منتقد یحیی بودند، همدل و متحد شوند. مهم‌ترین فاکتور قهرمانی این تیم همین اتحاد بازیکنان و خواستن برای رسیدن به موفقیت بود. مسائل فرا فوتبالی و فرا ورزشی باعث شد تا یحیی با گذاشتن استوری و پست وظیفه اجتماعی‌اش را انجام دهد و این باعث شد تا همه با او همسو شوند. وقتی هم‌تیمی متحد شود، روند رو به رشد آغاز می‌شود.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «تنها در این مسیر سپاهان و استقلال می‌توانستند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. البته سپاهان در نیم‌فصل اول هم نشان داده بود که در بعضی بازی‌ها آن اقتدارش را از دست می‌دهد. این تیم در تیم فصل دوم فوق‌العاده کارکرد و حتی رقیب مستقیم خودش را هم شکست داد. اما در مهم‌ترین بازی فصلش به ملوان امتیاز داد و همان‌جا بود که جام را تقدیم پرسپولیس کرد. حالا اینکه بازیکنان این تیم دست‌های پشت پرده و تلاش‌های فرا فوتبالی را بهانه می‌کنند، برای فرار از شکست است.اگر آن آفساید را نورافکن پر نمی‌کرد و به ملوان امتیاز نمی‌دادند، الان به‌راحتی جام برای آن‌ها بود.»

علی لطیفی گفت: «استقلال در نیم‌فصل اول حتی ترکیب اصلی‌اش را نشناخته بود. نه فوتبال خوبی بازی می‌کرد و نه روند ثابتی داشت. اما نیم‌فصل دوم فوتبال شناور و خوبی بازی کرد و نتایج درخشانی هم گرفت. آن‌ها به چند دلیل قهرمانی را از کف دادند. اول اینکه برکناری آجورلو و آمدن فتح الله زاده بود. این مسائل حاشیه‌ای تیم را از نفس انداخت. در بعد غیر فنی هم رفتارهای عجیب و درگیری‌های ساپینتو با تیم‌های دیگر و درنهایت محرومیت‌های متعددش بود که به‌نوعی تمرکز را از بازیکنان گرفت. و آخرین تیر ترکش هم باخت به پرسپولیس در دربی بود. آن شکست استقلال را ناامید کرد و مساوی مقابل صنعت نفت آبادان هم پایان رویای قهرمانی استقلال بود.»

وی تأکید کرد: «تیمی که دربی را می‌برد،تا هفته‌ها انرژی و روحیه بالایی دارد و برعکس، تیمی که می‌بازد روحیه‌ای از بین می‌رود. این تیم هم ازلحاظ روحی عقب افتاد و هم امتیازی. البته که معتقدم هر ۳ تیم شایسته قهرمانی بودند. هر ۳مدعی تا روز آخر جنگیدند. اما پرسپولیس به خاطر این شایسته‌تر بود و قهرمانی را به دست آورد که جزئیات را رعایت کرد. اگر سپاهانی‌ها و استقلالی‌ها پرسپولیس را شایسته قهرمانی نمی‌دانند و خودشان را محقق می‌دانند، به خاطر فرهنگ ماست. ما در هر مسئله‌ای عملکرد خودمان را نادیده می‌گیریم و دنبال مقصر می‌گردیم. فرهنگ ما طوری است که واقعیت را نمی‌پذیریم. همیشه فکر می‌کنیم حتماً توطئه‌ای بوده که نتوانستیم موفق شویم. این مسائل با حرف زدن من و شما درست نمی‌شود و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. هر وقت یاد بگیریم که به موفقیت دیگران احترام بگذاریم، آن‌وقت این احترام یک روزی به خودمان برمی‌گردد.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به شانس آبی‌ها در جام حذفی افزود: «ساپینتو خوب کاری کرد که به چند بازیکن استراحت داد. بازی مهمی است و نباید حریف را دست‌کم گرفت. استقلال بیش از هر تیم دیگری انگیزه برای گرفتن جام حذفی دارد. به‌خصوص اینکه رقیبش هم لیگ را گرفته است. اگر استقلال جام حذفی را بگیرد، حق به‌حق دار می‌رسد و هواداران راضی می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار