سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

دولت سیزدهم در آینده «دولت تحول» نام خواهد گرفت

ما معتقدیم فرهنگیان در هر امری پشتیبان ما باشند، موفقیت‌مان قطعی است/ باید اعتماد را به صندوق ذخیره فرهنگیان بازگردانیم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر دولتی را با نام و عنوان خاصی می‌شناسند، گفت دولت مردمی سیزدهم در آینده با عنوان «دولت تحول» شناخته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم در آینده «دولت تحول» نام خواهد گرفت

رضامراد صحرایی در آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، گفت: گره کوری در اجرای طرح ارزش مالکانه ایجاد شده بود اما این گره کور در دولت فعلی بعد از سال‌ها باز شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر دولتی را با یک عنوان خاص و مشخص می‌شناسند؛ بر این اساس در آینده عنوانی بر دولت فعلی خواهند گذاشت و به اعتقاد من اگر به خوبی روایت‌نگاری شود، دولت مردمی سیزدهم، «دولت تحول» نام خواهد گرفت.

وی افزود: آموزش و پرورش، محور تحول در دولت است و برنامه‌ها، اقدامات و اتفاقاتی در این دولت شاهد بودیم، کم‌سابقه بوده است؛ چه در زمینه دانش آموزی، چه در موضوع مهم تربیت معلم و حتی در امور نخبگان و کسب عناوین و مدال‌های پرافتخار در المپیادهای دانش‌آموزی.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره ارزش مالکانه نیز اظهار داشت: این موضوع کار بزرگی بود و هزاران ساعت فعالیت و کار کارشناسی درباره آن انجام شده است تا به شکل کنونی و نهایی ارائه شود.

صحرایی تصریح کرد: هرچند امروز، روز رونمایی از این طرح است اما واگذاری سهام ارزش مالکان تا پایان سال عملیاتی و محقق خواهد شد، چراکه باید شرکت‌های بیشتری وارد بورس شوند.

وی با اشاره به مشکلات قبلی در عملکرد صندوق و بانک سرمایه گفت: لازم است همه همکاران از اتفاقات آگاه باشند. چراکه درک صحیح و برداشت درست از مساله و موضوع، به همراهی و همدل شدن آنها کمک می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان عزیز به طور تاریخی نسبت به عملکرد صندوق گلایه مند هستند؛ واقعیت این بود که بانک سرمایه‌ ورشکسته بوده و این دولت آن را تحویل گرفته‌ است. بنابراین باید در این مسیر نیز تحول ایجاد شود.

صحرایی تاکید کرد: باید اعتماد را به صندوق ذخیره فرهنگیان بازگردانیم؛ این صندوق تابع قوانین شرکت‌ها است لذا باید حاکمیت شرکتی را در آن جاری ساخت که یک اصل مهم در این روند، شفاف‌سازی است.

وی با اشاره به نقش موثر همراهی و همدلی خانواده بزرگ و شریف فرهنگیان در رفع مشکلات گفت: فرهنگیان باید بتوانند به اطلاعات مربوط به فرآیندها و رویه‌ها دسترسی داشته باشند و در این صورت خودشان پشتیبان صندوق خواهند بود. ما معتقدیم فرهنگیان در هر امری پشتیبان ما باشند، موفقیت‌مان قطعی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توصیه و پیشنهاد من به اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان این است که مسائل مرتبط با ارزش مالکانه شفاف و روشن باشد و اطلاعات مرتبط با فرآیندها به طور دقیق و کامل به معلمان منتقل شود؛ همچنین در راستای ایفای حقوق معلمان شفاف باشید.

صحرایی تاکید کرد: امیدواریم آغاز این طرح مبارک باشد و همواره در مسیر اجرای آن نیت درستی داشته باشیم. چنانچه بستر مناسب و لازم که همانا «گفتمان تحول» است فراهم شود، یقینا همراه با موفقیت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار