شهردار منطقه ۱۹ عنوان کرد :

برنامه ریزی برای زمین های باقی مانده بوستان ولایت

تهران (پانا) - شهردار منطقه 19 گفت قرار است در پارک ولایت؛ پارک فناوری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کنند و این مجموعه می‌تواند کارکردی را در سطح ملی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای زمین های باقی مانده بوستان ولایت

تورج فرهادی شهردار منطقه 19 در حاشیه ایین آفتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان بانوان منطقه 19 در قالب پنجاه و پنجمین پویش امید و افتخار و همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختمان شهردخت منطقه 19 با متراژ 1700 متر مربع و با تجهیزات کامل در بوستان منطقه امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار دختران و بانوان منطقه 19 قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همزمان با بهره‌برداری از ساختمان شهردخت، سالن کنفرانس بوستان بانوان نیز افتتاح خواهد شد. البته پیش از این ساختمان کنفرانس به ساختمان فرسوده بود که در نهایت طی یک زمانبندی 3 ماهه این سالن بازسازی و تبدیل به سالن کنفرانس مجلل و مجهز در منطقه 19 شده است.

شهردار منطقه 19 تصریح کرد: یکی از موضوعات و تجارت دنیا بحث آی تی است و در کشور ما نیز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در استارت‌‌آپ‌ها و فناوری نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تاکید آقای زاکانی شهردار تهران به صورت جدی به موضوع فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌ بنیان ورود کرده‌ایم.

فرهادی ادامه داد: در همین ارتباط قرار است در پارک ولایت؛ پارک فناوری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کنند و این مجموعه می‌تواند کارکردی را در سطح ملی داشته باشد.

وی گفت: البته ساختمانی که امروز در قالب شهردخت و ساختمان خلاقانه به بهره‌برداری می‌رسد ویژه دختران و بانوان است و از ورود آقایان به این مجموعه ممانعت خواهد شد.

شهردار منطقه 19 در ادامه درخصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح تندگویان در منطقه تصریح کرد: این پروژه در اختیار سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران است و به صورت جدی نیز این پروژه پیگیری و دنبال می‌شود و بنا بر اخبار شنیده شده قرار است تا پایان تابستان این پروژه به بهره‌برداری برسد.

فرهادی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه 19 در قبال ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: به شدت با این موضوع برخورد خواهیم کرد و با توجه به موضوعات باقیمانده، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و این مسئله با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به لزوم برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: این موضوع نیازمند همکاری ارگان‌های مختلف از جمله دستگاه قضا، نیروی انتظامی و ... است. همچنین هفته گذشته بنا داشتیم با باقیمانده ساخت وسازهای غیرمجاز برخورد بکنیم که با توجه به مشکلاتی که پیش آمد برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در هفته جاری ادامه خواهد داشت.

مریم اردبیلی نیز حاشیه افتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان منطقه 19 اظهار کرد: سال گذشته در روز ولادت حضرت معصومه و دختر، شهردار تهران وعده داد که در زمانبندی یک ساله 4 شهردخت افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پیش از این تنها در منطقه 6 یک شهردخت فعالیت داشت که امروز 3 شهردخت در 3 منطقه 19، 20 و همچنین شهردخت 2 در منطقه 6 فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ساختمانی نیز در منطقه 19 وجود داشت که کاربری خیریه در گذشته انجام می‌داد اما چندی بود که فعالیتی در این ساختمان انجام نمی‌شد که با برنامه‌ریزی انجام شده، کاربری این ساختمان تغییر و به مجموعه شهردخت تبدیل شد.

اردبیلی گفت: البته در منطقه 2 نیز یک ساختمان برای شهردخت در نظر گرفته شده که به لحاظ امکانات قابلیت استفاده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم شهرداری تهران احداث شهردخت در مناطق مختلف تهران در نظر گرفته شده است افزود: در گذشته مکان‌هایی تحت عنوان شهربانو در 22 منطقه تهران فعالیت داشت که در این مجموعه‌ها اوقات فراغت و تفریح بانوان سپری می‌شد اما در این دوره بررسی درخصوص مجموعه‌های شهربانو انجام شد و در نهایت راه‌اندازی مجموعه‌های شهردخت با جنس نوآوری و استارت‌آپی و پاتوق‌هایی از این جنس در نظر گرفته شد و در نهایت بنا داریم در مناطق مختلف تهران شهردخت‌هایی از جنس استارت‌آپی راه‌اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار