مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تات:

حدود 400 هزار کشاورز تحت پوشش چهارمین کاروان ترویجی قرار گرفتند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی سازمان تات اظهار کرد، حدود 400 هزار کشاورز در چهارمین کاروان ترویجی در 15 استان دارای اولویت از خدمات آموزش ترویجی بهره‌مند شدند. این کاروان در حدود سه هزار و 648 پهنه تولیدی اجرا شد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حدود 400 هزار کشاورز تحت پوشش چهارمین کاروان ترویجی قرار گرفتند

به گزارش ایانا، عبداله موموندی در خصوص اقدامات ترویجی بیان کرد: چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه در 15 استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، هرمزگان و همدان) که دارای اولویت در تولید محصولات زراعی کشت بهاره بودند در عرصه‌های تولیدی برگزار شده است.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله‌یابی و پاسخ به سؤالات فنی کشاورزان و ارائه راهکارها و معرفی دانش و فناوری‌های جدید برگزار شد.

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی سازمان تات با بیان اینکه این کاروان در حدود سه هزار و 648 پهنه تولیدی اجرا شد، افزود: این کاروان‌ها با رویکرد افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقاء بهره‌وری آب ،جایگزینی کشت محصولات استراتژیک و نوین، جهش تولید در دیم‌زارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه اجرایی شده است.

موموندی با اشاره به روش‌های آموزشی - ترویجی مورد استفاده در این کاروان بیان کرد: روش انبوهی(شامل برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، شبکه های ملی و استانی برکت، توزیع پوستر و ... )، روش گروهی (روز مزرعه، روز انتقال یافته، دوره، بازدید و کارگاه‌های ترویجی، واحد نمایشی و ... ) و ارتباطات چهره به چهره (میان محققان، مروجان، کارشناسان و خبرگان کشاورزی با بهره برداران) از روش‌های آموزشی و ترویجی در کاروان‌ها بوده است.

وی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج شبکه عاملان ترویج در هر استان گفت: به‌صورت کلی از هزار و 348 سایت الگویی، 592 کانون یادگیری، هزار و 815 صندوق خرد محلی، 449 مزرعه الگویی، 678 نفر محقق معین، 26 هزار و 827 نفر مددکاران ترویجی، 719 شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، هزار و 159 مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی و 30 کانون جوانان روستایی و عشایری بهره‌گیری شده است.

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فن‌آوری کشاورزی سازمان تات ادامه داد: بر اساس آمارهای بدست آمده حدود چهارصد هزار نفر از کشاورزان در استان‌های دارای اولویت در تولید محصولات زراعی کشت بهاره از طریق یکی از روش‌های گروهی (روز مزرعه، روز انتقال یافته، دوره، بازدید و کارگاه‌های ترویجی، واحد نمایشی و ...) یا ارتباطات چهره به چهره از خدمات متنوع آموزشی - ترویجی پیش‌بینی شده، بهره مند شده‌اند.

موموندی افزود: در استان آذربایجان شرقی حدود 48 هزار و 600 کشاورز، آذربایجان غربی حدود 25 هزار و 500 کشاورز، اردبیل حدود 18هزار نفر، اصفهان 22 هزار کشاورز، خراسان رضوی حدود42 هزار نفر، کردستان حدود 22 هزار نفر، کرمانشاه حدود 72 هزار و 500 نفر، مازندران حدود 40 هزار و 500 کشاورز، گلستان حدود 29 هزار 700 کشاورز و ... از خدمات آموزشی و ترویجی بهره‌مند شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار