کارشناس خانواده در قرچک:

یکی از مزایای چند فرزندی همکاری اعضا در شرایط سخت زندگی است

قرچک(پانا) - کارشناس خانواده با بیان اینکه یکی از مزایای چند فرزندی همکاری اعضا در شرایط سخت زندگی است، گفت با رواج چند فرزندی، افزایش جمعیت در جامعه اوج می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مزایای چند فرزندی همکاری اعضا در شرایط سخت زندگی است

صدیقه عباسی کارشناس خانواده درباره فرزند‌آوری در جلسه آموزش خانواده در مدرسه عترت اظهارکرد: فرزندی که خواهر و برادر ندارد در آینده خود به مشکل برمی‌خورد و قدرت انتخاب کردن بین چند موضوع را ندارد. فرایند اجتماعی شدن تک فرزندان با افرادی که دارای خواهر و برادر هستند بسیار متفاوت است؛ افراد تک‌فرزند در آینده فرزند خود را از داشتن اقوام محروم می‌سازند که آنها نیز یک چرخه طاقت فرسا خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اجتماعی شدن فرزندان فرآیندی بسیار طولانی دارد، اضافه کرد: اجتماعی شدن تک فرزندان فرآیندی بسیار‌ طولانی دارد که چندین سال طول می‌کشد و تک فرزندان این روند برایشان سخت‌تر می‌باشد و موجب عذاب آنها و سخت گذشتن روزمرگی شان می‌شود. معایب تک‌فرزندی صدبرابر مزایای آن است ، ممکن است تنها مزایای تک‌فرزندی ،رفاه بیشتر فرزند باشدگ ولی این فرزندان زیستی بدون تجربه را خواهند داشت که این بدترین معایب تک فرزندی می‌باشد.

این کارشناس خانواده در خصوص عواملی که باعث تک فرزندی می‌شود، اظهار کرد: افزایش جمعیت موضوعی است که با تک‌فرزندی رابطه مستقیم دارد؛ هر چقدر چند‌فرزندی رواج پیدا کند،افزایش جمعیت در جامعه اوج میگیرد و تک فرزندی کاهش می یابد و موضوع اجتماعی شدن فرزندان فراگیر می‌شود.خانواده هایی خوشبخت هستند که در این جامعه دارای دو فرزند و بیشتر باشند؛ یکی از مزایای چند فرزندی کمک کردن اعضای خانواده در شرایط سخت زندگی است و علاوه بر آن، فرزندان مایه آرامش پدرومادر می‌شوند.

وی در ادامه تشریح کرد : تنها دلخوشی پدر و مادر وجود فرزندان است؛ همچنین برای فرزندان آن خانواده زندگی شیرین تر و لذت بخش تر می‌شود.تک‌فرزندی عامل فساد است زیرا فرزند در خانواده اجتماعی نشده و قدرت برخورد با اجتماع را ندارد.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: من خود را زنی موفق میدانم، چون فرزندانی صالح و با ایمان دارم.فرزندان من ،مایه آرامش خانه من هستند.امروز خانواده ای موفق است که فرزندان زیادی دارند زیرا گذر زمان برایشان راحت تر میشود و زندگی از دید آنان آسان تر است.خانواده هایی که تک فرزند هستند ابتدا به خود فرزند و سپس به جامعه خود ضرر و آسیب می‌رسانند.اگر جامعه ای فرزند کمتر داشته باشد، میانگین سنی بالا میرود یعنی تعداد افراد پیر بیشتر میشود و نیروی کار کمتر میشود و به مراتب افراد در حال تحصیل،دانش آموزان،دانشجویان و...کاهش می یابد.

خبرنگار دانش آموز : نداجلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار