در گفت و گو با پانا مطرح شد:

روابط عمومی‌ها وظیفه مشاوره و آموزش سواد رسانه‌ای به سایر حوزه‌ها را دارند

امیر طحانی: رسانه‌ها تبدیل به قدرت حکمرانی شده‌اند/ یکی از پرچمداران رسانه‌ها، روابط عمومی‌ها هستند

تهران (پانا) - مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 18 تهران با بیان اهمیت نقش رسانه‌ها در عصر فعلی، وظیفه آنها را مشاوره و آموزش سواد رسانه‌ای به سایر حوزه‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۲۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی‌ها وظیفه مشاوره و آموزش سواد رسانه‌ای به سایر حوزه‌ها را دارند

امیر طحانی با بیان اینکه روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است، در گفت‌وگو با پانا گفت: اکنون بشریت در برهه‌ای از تاریخ واقع شده است که ارتباطات و پیچیدگی های روابط عمومی بسیار حساس و دارای اهمیت است، این درحالی است که جوامع به سرعت در حال حرکت به سمت زیست رسانه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: در دوره ای قرار داریم که در حوزه ارتباطات از آن به عنوان دوره «انسان-رسانه» یاد می شود یعنی یک فرد با یک تلفن همراه می تواند یک جریان رسانه را ایجاد کند. در این دوره رسانه ای برخلاف دوره های قبل که سازمان های رسانه ای، محور روایت سازی بودند، فرد جایگزین رسانه های بزرگ می شود و سرعت روایت سازی، افزایش پیدا می کند.

وی درباره عصر ارتباطات گفت: در عصر ارتباطات و در دورانی که با توسعه شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌ها، موضوع اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، جایگاه روابط عمومی، اهمیتی دوچندان یافته به طوری که حصول موفقیت فردی و جمعی و تداوم حضور در حوزه عمومی و فعالیت‌های تخصصی به نقش آفرینی و عملکرد روابط عمومی وابسته است.

طحانی ضمن بیان اهمییت جایگاه روابط عمومی بیان کرد: نهاد روابط عمومی آینه تمام نمای هر سازمان، بازوی فکری و مشورتی مدیران و به عنوان ویترین فعالیت ها و دستاوردهای هر نهادی تلقی می شود که با وظایف گسترده، مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر را در معرفی، پیشبرد و اثربخشی فعالیت‌های سازمان دارد.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 18 اظهار کرد: در آموزش و پرورش فضا برای کار و نشان دادن ابعاد و نقش‌های مختلف تربیتی از جمله ورزش، هنر و غیره مهیا است و روابط عمومی باید به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کند.

طحانی گفت: روابط عمومی ها در فضای پاسخ گویی سازمان ها نقش حساسی را ایفا می کنند و باید در انتشار خدمات ارزنده این نظام به مردم پرچمدار و پیش قدم باشند. آموزش و پرورش منطقه 18 یک خانواده بزرگ است، هرچه خانواده یک دستگاه و سازمان بزرگتر باشد تعدد اخبار و وقایع در آن نیز کثرت بیشتری خواهد داشت که این امر در آموزش و پرورش به خوبی قابل مشاهده است و مدیریت صحیح بر باید بشود.

وی تصریح کرد: معلمان باید بتوانند نگاه های جامعه و نسل جدید را نسبت به اخبار مایوس کننده دشمنان این نظام و انقلاب معکوس کنند و دیدگاه روشن و صحیح را به آنان ارائه کنند.

خبرنگار دانش آموز: امیر محمد غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار