مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

تحصیل دانش‌آموزان در رشته فرش علاوه بر مهارت‌آموزی جنبه تربیتی و هویت‌آفرینی دارد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش معتقد است تحصیل دانش‌آموزان در رشته فرش علاوه بر مهارت‌آموزی که منجر به ثروت‌آفرینی می‌شود، جنبه تربیتی و هویت‌آفرینی نیز دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل دانش‌آموزان در رشته فرش علاوه بر مهارت‌آموزی جنبه تربیتی و هویت‌آفرینی دارد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ آیین اختتامیه پانزدهمین دوره المپیاد ملی فرش ایران باحضور عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بیات در این مراسم اظهار کرد: سهم دختران از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در ابتدای انقلاب ۱۲ درصد و امروز ۳۵ درصد است به طوری که سهم دختران در دریافت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی از ابتدای انقلاب تاکنون 3 برابر شده است.

وی تصریح کرد: هنرجویان فرش از توان بالای فکری و ذهنی برخوردار هستند و همزمان هنر و خلاقیت را به خرج می‌دهند و اجرا می‌کنند. تحصیل دانش‌آموزان در رشته فرش علاوه بر مهارت‌آموزی که منجر به ثروت‌آفرینی می‌شود، جنبه تربیتی و هویت‌آفرینی نیز دارد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام آموزشی در کشور است که به سمت خلاقیت و ایجاد حس برخورداری از هویت ایرانی - اسلامی پیش می‌رود و رشته فرش این خلاقیت و توانمندی هویت‌پذیری را با هم دارد.

لازم به ذکر است این دوره از المپیاد در 2 بخش دانشجویی با حضور ۷۶ دانشجو از ۱۴ استان و در بخش دانش‌آموزی با حضور ۱۰۹ دانش‌آموز از هنرستان‌های کاردانش ۲۲ استان کشور در گرایش‌های مرمت، رنگرزی، بافت، طراحی و خلاقیت و نوآوری به مدت 3 روز از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و به میزبانی مشهد مقدس و با مشارکت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی، دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه خیام فرش دستباف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار