در نخستین جلسه هیات‌امنای صندوق ملی مسکن مطرح شد:

ایجاد صندوق چندکالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تهران (پانا) - در نخستین جلسه هیات‌امنای صندوق ملی مسکن بر ارتباط این صندوق در تامین منابع از طریق ابزارهای نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان و ایجاد صندوق چندکالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید مضاعف شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد صندوق چندکالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ نخستین جلسه هیات‌امنای صندوق ملی مسکن با حضور اعضای هیات‌امنا شامل وزیر کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دیگر اعضا در ساختمان دادمان برگزار شد.

اعضای هیات‌امنا شامل وزرای راه و شهرسازی، کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سایر اعضاء که در قانون مشخص شده در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، مجموعه اقدامات صورت‌گرفته صندوق ملی مسکن شرح داده شد و نظر به اینکه قانون، وظایفی را به صندوق ملی مسکن محول کرده است و مطابق با اساسنامه صندوق، بخشی از هزینه‌ها، منابع و مصارف صندوق در سال ۱۴۰۱ تاکنون مورد بررسی و ارزیابی اعضای هیات‌امنا قرار گرفت.

همچنین بر ارتباط صندوق ملی مسکن در تامین منابع از طریق ابزارهای نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان، ایجاد صندوق چندکالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید مضاعف شد.

در این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای صندوق ملی مسکن همچنین ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مسکن و اینکه صندوق ملی مسکن بایستی با استقلال مالی و وابسته به وزارت راه و شهرسازی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که این صندوق بر مبنای اساسنامه و ظرفیت‌هایی که در اثر تجمیع منابع برای صندوق پیش‌بینی شده، حرکت کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در اساسنامه صندوق، بحث سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، جذب و هدایت منابع مالی، تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه،ارائه تضمین‌های لازم به خانواده‌های بی‌بضاعت و ارائه تضمین‌های لازم برای پرداخت سود تسهیلات بانکی و ورود موسسات مالی برای کمک به فعالیت‌های صندوق مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار