آموزش تئاتر و هنر، در آموزش و پرورش امر مهمی است

مشهد(پانا) - نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر گفت بین فضای حرفه ای تئاتر و تئاتر دانش آموزی فاصله وجود دارد که با تلاش در سیستم آموزشی و با استفاده از اساتید متخصص این فاصله کمتر می شود.

کد مطلب: ۱۳۷۱۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش تئاتر و هنر، در آموزش و پرورش امر مهمی است

احسان روحی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر گفت: همه ی دانش آموزانی که در دوره های تحصیلی مختلف دارند تلاش می کنند تا در زمینه ی تئاتر فعالیت کنند به نوعی ورودشان به این زمینه، تجربه اندوزی است، و نگاه ترییتی هنری که در تئاتر دانش آموزی هست، خیلی مسئله مهمی است.

وی ادامه داد : دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف می آیند، تجربه می کنند، آزمون و خطا می کنند و با خیلی چیز ها آشنا میشوند تا در آینده بتواند بر حسب علاقه خودشان، در فضای تئاتر حرفه ای فعالیت بکنند.

وی تأکید کرد : این موضوع، به نظر من بزرگ ترین دستاورد جشنواره تئاتر دانش آموزی در همه ی مقاطع است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا توضیحاتی درباره ی وضعیت تئاتر دانش آموزی در سطح استان خراسان رضوی به ما بدهید گفت : یک مقدار فاصله هست بین فضای حرفه ای تئاتر و تئاتر دانش آموزی، و باید تلاش کنند در سیستم آموزشی به خصوص آموزش و پرورش که با استفاده از اساتید متخصص تر این فاصله را کمتر کنند، چون این فاصله قطعا وجود خواهد داشت با توجه به اینکه نگاه حرفه ای خیلی متفاوت است، اما ما در همین فضای تئاتر دانش آموزی، آثاری رو داریم که تلاش کردند نزدیک بشوند به استاندارد های نمایش های حرفه ای و این به نظرم نشان دهنده این است، که امر آموزش تئاتر و هنر، در آموزش و پرورش، امر مهمی است.

وی ادامه داد : فضای آموزشی باید پر رنگ تر شود، هم دانش آموزان هم مرییان پرورشی هم اساتید تلاش کنند و آموزش ببینند و متخصص آن رشته باشند و در همان رشته فعالیت کنند؛ یعنی ما مربیانی را وارد عرصه کار تئاتر دانش آموزی بکنیم که تخصص تئاتر دارند، در زمینه های مختلف مثل: نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، این کمک می کند به دانش آموزان و مسیر دانش آموز را در رسیدن به موفقیت در فضای حرفه ای تضمین می کند.

وی تصریح کرد : به نظر من همه ی ما که به نوعی از تئاتر دانش آموزی شروع کردیم می توانیم یک راهنما باشیم برای همه ی دانش آموزان نسل فعلی که دارند در رشته تئاتر فعالیت می کنند از این جهت که یک تعاملی بین دانش آموزان و هنرمندانی باشد که دارند در فضای حرفه ای فعالیت می کنند و شاید این نیاز به این دارد که دانش آموزان و خانواده ها پیگیر مسئله باشند. یعنی خانواده هم دغدغه اش تئاتر دانش آموز باشد، فعالیت هنری دانش آموز باشد و حمایت بکند در کنار تحصیل دانش آموز که امر مهمی است.

وی در پایان گفت : اگر حمایت خانوادگی و حمایت آموزش و پرورش انجام بشود من فکر میکنم که سطح کیفی آثار در جشنواره تئاتر دانش آموزی هر سال بهتر خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: رضا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار