به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم انجام شد:

تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته بهاباد

بهاباد (پانا) - آیین جشن سپاس معلم که با حضور معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و مسؤلان و فرهنگیان بهابادی در اردوگاه دانش‌آموزی صادق آباد بهاباد برگزار شد، از 14 معلم نمونه و 20 معلم بازنشسته شهرستان بهاباد تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته بهاباد

حسن عبداللهیان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در آئین تجلیل از معلمان نمونه بهاباد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و با اشاره به اینکه چهار هزار شهید معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: برگزاری آیین تجلیل از معلمان در راستای تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش‌های جامعه فرهنگی و معلمان است.

عبداللهیان معلم را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، معمار آینده کشور دانست و افزود: هنر معماری حد نهایتی ندارد؛ معلم مانند یک معمار مطالب را به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌دهد که برای دانش آموز قابل فهم باشد.

وی با بیان اینکه معلم فکر کردن و اندیشیدن را به دانش آموز آموزش می‌دهد، ادامه داد: برخی معلمان روش‌ها و فن تدریس خاصی دارند؛ معمار بودن وظیفه سنگین و پرمسوولیتی است که بر عهده معلمان نهاده شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: در سال تحصیلی جدید جذب ۱۱ هزار معاون پرورشی و مشاور را داریم که امسال مجوز آن از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده وسهم استان یزد از این تعداد حدود 188 نفر است.

وی عنوان کرد: استفاده از سربازان معلم و مبلغین امین و ظرفیت های مردمی انشالله در سال تحصیلی در آموزش و پرورش در دستور کار قرار می‌گیرد. همانطور که حضرت آقا در سخنرانی خود فرمودند: ما در آموزش و پرورش عزیرانی داریم با اینکه بازنشسته هستند ولی دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستند که امسال انشالله از ظرفیت های این عزیزان بیش از پیش در فضای نیروی انسانی آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

در ادامه این مراسم، علیرضا تیموری، فرماندار بهاباد هم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، معلمان را سرمایه‌ های اجتماعی دانست و گفت: این قشر، با وجدان کاری بالا ثابت کرد هرجا به یادگیری و آموزش نیاز باشد، آن را به مدرسه تبدیل می‌ کند و اجازه نمی دهد آموزش تعطیل شود.

علیرضا تیموری افزود: معلمان، پدران معنوی جامعه هستند و نباید دغدغه مالی داشته باشند و اگر حمایت شوند، بدون دغدغه خاطر با هدف ساختن نسلی پویا تلاش خواهند کرد.

فرماندار بهاباد ادامه داد: معلمان جایگاه والایی در توسعه کشور و تربیت مدیران و آینده‌ سازان در جامعه دارند و باید تلاش کنیم حق قدردانی از معلمان ادا شود.

تیموری به نقش و جایگاه والای معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران و از منظر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امام خمینی(ره) با نگاه به همین نکته فرمود: «معلمی شغل انبیاست» چراکه انبیا و اولیای الهی در راه رساندن بشر به حق و حقیقت بسیار تلاش کردند.

همچنین حسن رزاقی، رئیس آموزش و پرورش بهاباد در سخنانی به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره آموزش و پرورش در سال گذشته و همچنین امسال پرداخت.

حسن رزاقی بر اهمیت شأن و منزلت مقام معلم اشاره کرد و نقش معلم در جامعه را نقش انبیاست خواند و گفت: انبیا هم معلم بشر هستند و تمام ملت باید معلم باشند.

وی بیان داشت: سنگر تعلیم و تربیت سنگر بسیار مهمی است. امیدوارم شما معلمین عزیز همواره در این سنگر مقاوم و استوار باشید و در مسیر اهداف آموزش و پرورش حرکت کنید.

در پایان از 14 معلم نمونه شهرستان و 20 معلم بازنشسته با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

اجرای موسیقی سنتی، اجرای استندآپ کمدی، اجرای مسابقه جذاب برای فرهنگیان حاضر، از دیگر برنامه های جشن سپاس معلم در بهاباد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار