دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور عنوان کرد:

تعدد فرزندان، موجب تحکیم و تثبیت نهاد خانواده است

اسلامشهر (پانا) - دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور در اسلامشهر، نرخ فرزندآوری و طلاق را دارای رابطه معکوس دانست و گفت در خانواده‌هایی که تعداد فرزندان بیشتر است، میزان وقوع طلاق کمتر است و در نتیجه تعدد فرزندان، تحکیم و تثبیت نهاد خانواده و کاهش طلاق را به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تعدد فرزندان، موجب تحکیم و تثبیت نهاد خانواده است

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه شهرستان اسلامشهر در جریان برگزاری همایش جوانی جمعیت و تحکیم بنیاد خانواده که به همت نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر در اردوگاه شهید غلامی منطقه با محوریت فرزند بیشتر، زندگی شادتر ویژه اولیاء دانش‌آموزان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: هزینه‌های داشتن یک فرزند بسیار زیاد است و هر چند کل وسایل را برای او آماده کنید، او در زندگی خود از فضای مفرح و شادی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: فرزند تک در خانواده وابستگی شدیدی به پدر و مادر دارد و در تمام مراحل زندگی مهارت‌های خاصی را تجربه نخواهد کرد، زیرا تمام خواسته‌های او از سوی والدین اجرا می‌شود و تربیت فرزندان مجاهدت در راه خداوند متعال است.

در ادامه این همایش صالح قاسمی، دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور در سخنانی تصریح کرد: طبق تحقیقات ماری که در سال ٩۶ انجام شد، ۴۷% زندگی مشترک زوجین جوان در پنج سال اول زندگی منجر به طلاق شد و دلایلی از جمله،مشکلات اقتصادی، عدم تطابق فرهنگی و تربیت اجتماعی زوجین، نداشتن فرزند یا تک فرزندی و... را شاهد بودیم.

وی ضمن پاسخگویی به سوالات والدین خاطرنشان کرد: نرخ فرزندآوری و طلاق رابطه عکس دارد و در خانواده‌هایی که فرزندان بیشتر است، میزان وقوع طلاق کمتر است و در نتیجه تعدد فرزندان موجبات تحکیم و تثبیت نهاد خانواده و کاهش طلاق است.

قاسمی با اشاره به مسئله مهم جوانی جمعیت تأکید کرد:هدف اصلی از قانون جوانی جمعیت، تسهیل‌گری در رابطه با فرزندآوری است، زیرا بر اساس تحقیقات علمی، حضور فرزندان بیشتر در خانواده همراه با کیفیت تربیت، نشاط را در نهاد خانواده افزایش خواهد داد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار