بررسی باغ یا غیرباغ بودن چند فقره پلاک ثبتی در جلسه شورای شهر

تهران (پانا) - در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای ششم با موضوع ضرورت تعیین تکلیف باغات شهر تهران از حیث باغ یا غیر باغ بودن، چند فقره پلاک ثبتی مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت. 

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی باغ یا غیرباغ بودن چند فقره پلاک ثبتی در جلسه شورای شهر

جعفر شربیانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در توضیح بررسی پلاک‌ثبتی ۴/۱۴۳ به مساحت ۱۵ هزار متر مربع واقع در منطقه ۲۱ شهرادی تهران گفت: بنا بر شرایط این پلاک که در سند آن یک قطعه زمین مزروعی دائم عنوان شده و بلحاظ نداشتن حدنصاب درختان طی سالهایی که تصاویر آن مورد بررسی کمیسیون قرار گرفته کمیسیون ماده ۱۲ نیز نظر به زمین مزروعی داشته که در نهایت کمیسیون این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کرده است.
در پایان توضیحات این عضو کمیسیون باغات شورای شهر، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با ۱۹ رای موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کردند.
شربیانی در ادامه قرائت دستور جلسه پنجم و بررسی پلاک ثبت ۷۶۷۰ /۷۹ که به مساحت ۱۳۱۳ متر مربع در منطقه یک شهرداری تهران عنوان کرد: بنا بر شرایط این پلاک، سند اعلامی مبنی بر یک قطعه زمین که با توجه به سطح اشغال و تراکم آن به میزان ۵۶۹ متر مربع که طبق بررسی ها وجود بنا در ۴ طبقه و ۱۶ واحد مسکونی مشخص گردیده شرایط باغ از نظر کمیسیون احراز نشد و در نهایت نظر به اعلام غیر باغ این پلاک ثبتی صادر شد.
مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران نیز در توضیحات تکمیلی در خصوص این‌پلاک ثبتی مبنی بر غیر باغ بودن آن عنوان کرد: بر اساس قانون دارا بودن ۴۵ درصد حد اشغال ولو یک طبقه بعنوان غیر باغ تلقی می شود و در این پلاک ثبتی که ۴۳ درصد سطح اشغال آن هم با وجود ۴ طبقه و ۱۶واحد و دارا بودن حدنصاب رای کمیسیون باغات به عنوان غیر باغ اعلام‌شد.
در پایان توضیحات در خصوص این پلاک ثبتی از سوی دو عضو شورا ، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با۲ رای مخالف و ۱۴ رای موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را غیر باغ اعلام کردند.
در ادامه بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی ها، ملکی به مساحت ۶۸۴ متر واقع منطقه ۱ مورد بررسی اعضا قرار گرفت، سند این پلاک به جهت آنکه در سال ۱۳۲۰ یک باغچه و عمارت ثبت شده، کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است.
گفتنی است این پلاک پیش از این هم رای باغ را از شورا دریافت کرده اما با نقض دیوان مواجه شده است که این امر سبب شد مجدد مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد لذا با عنایت به اینکه در اصل بنا بر قوانین سند آن باغچه و عمارت بوده، باغ اعلام شده است.
پلاک مذکور با اکثریت آراء باغ اعلام شد.
به همین ترتیب پلاک ثبتی دیگری به مساحت ۹۶۹ متر واقع در منطقه ۱ مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل دارا بودن حدنصاب درختان و رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مبنی بر دایر بودن از نوع باغ و نیز با توجه بر تصاویر هوایی، رای کمیسیون مورد تایید و موافقت اعضا قرار گرفته و این ملک باغ اعلام شد.
در ادامه قرائت دستور جلسه هفتم و بررسی پلاک ثبت ۶۸۹/۸ به مساحت ۸۶۶ متر واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که جعفر شربیانی در قرائت این دستور اظهار کرد که این‌ پلاک ثبتی یکبار در سال ۹۸ نیز از شورای شهر تهران مصوبه باغ داشته است که در سند آن زمین‌مشجر قید شده است و گزارش درخت نداشته که رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مصوبه ۱۳۶۳ مبنی بر دایر بودن از نوع باغ و نیز با توجه بر تصاویر هوایی، اعلام‌نظر بایر داشته است، از این رو رای کمیسیون مبتی بر باغ بودن این پلاک ثبتی عنوان شده است.
در نهایت پس از استماع گزارش اعضا نظر کمیسیون را مورد تایید و موافقت قرار دادند و با ۱۸ رای موافق و ۲ رای مخالف این ملک باغ اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار