استاندار یزد در حاشیه جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردکان خبر داد:

ساخت ۹ مدرسه جدید با مشارکت صنایع در اردکان

بهسازی و نوسازی ۳۰ مدرسه در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد

اردکان (پانا) - استاندار یزد از ساخت 9 مدرسه جدید و بهسازی و نوسازی ۳۰ مدرسه با مشارکت صنایع در اردکان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۹ مدرسه جدید با مشارکت صنایع در اردکان

مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست با خیرین مدرسه‌ساز اردکان که با حضور محمدرضا دشتی، نماینده مردم شهرستان اردکان، ابوالفضل کارگر مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤلان شهرستان و برخی از مدیران صنایع اردکان همراه بود، ضمن خوشامدگویی به مسؤلان، کارآفرینان، صنعت‌گران و تبریک هفته معلم، سیاست‌های کلی در استان یزد را همان سیاست‌های رهبر انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: اگر صاحبان صنایع حداقل ۲ درصد از سود سالیانه خود را به حوزه آموزش و پرورش اختصاص دهند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در پاسخ به پانا که آیا قول تکمیل مدارس نیمه‌کاره را به دانش‌آموزان اردکانی می‌دهد، گفت: «صنایع متعهد شدند ۹ مدرسه جدید را از صفر تا صد طی ۳ سال بسازند و ۳۰ مدرسه را نیز بهسازی، نوسازی، تعمیر و تکمیل کنند.»

فاطمی تاکید کرد: «تلاش می‌کنیم تا اوایل مهر بخشی از این مشکلات مرتفع شود.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «چرا صنایع برای دانش‌آموزان مهاجر خود مدرسه نمی‌سازند»، بیان کرد: «صنایع اردکان از صنایع بزرگ کشور هستند و همه فعال و با حسن نیت هزینه‌های زیادی کرده‌اند؛ بعضی قبول کرده‌اند هنرستان «جوار صنعت» بسازند تا دانش‌آموزان در آن‌جا تحصیل کنند و مهارت لازم را کسب کرده و وارد بازار کار شوند.»

ابوالفضل کارگر، در ادامه این نشست به برسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اردکان پرداخت و گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ هزار و ۲۶۴ دانش آموز در مدارس اردکان تحصیل می‌کردند که در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان، تعداد مدارس فعال در اردکان، ۱۳۷ واحد و تعداد فضای آموزشی را ۲۵۰ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: این آمار شامل کانون‌ها و اردوگاه‌ها نیز می‌شود.

کارگر ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز از ۲۹ استان و ۲۲۸ شهرستان کشور در مدارس شهرستان اردکان در حال تحصیل هستند؛ همچنین بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی، مهمان مدارس اردکان هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود صنایع متعدد، اردکان به شهر مهاجرپذیر تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در سطح شهرستان به شدت حس می‌شود.

کارگر بیان کرد: شهرستان اردکان تقریبا به ۱۸ مدرسه نیاز دارد که از صنایع درخواست همکاری و مساعدت داریم.

گفتنی است، در این نشست، مدیران صنایع نیز به بیان مشکلات حوزه صنعت پرداختند و از استاندار قول مساعد گرفتند که مشکلات را برطرف کند تا بتوانند در زمینه آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

خبرنگاران پانا: یاسمن حامی _ محمد بابایی

عکاس: مائده پورگلابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار