معاون سازمان محیط‌زیست خبر داد؛

تهیه سند توسعه تالاب شادگان در دستور‌کار سازمان حفاظت محیط زیست

تهران (پانا) - معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان گفت تهیه سند توسعه در سازمان محیط زیست در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تهیه سند توسعه تالاب شادگان در دستور‌کار سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از تالاب بین المللی شادگان در خصوص هدف از این بازدید اظهار داشت: پیرو سفر ریاست محترم جمهور و دستور ایشان در خصوص تدوین سند توسعه تالاب بین المللی شادگان ظرف مدت یک ماه، این بازدید در فاصله کمتر از یک هفته بعد از دستور ایشان انجام گرفت.

وی افزود: کار تهیه این سند از همان روز اول در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و با همکاری سایر دستگاه ها و علی الخصوص وزارت گردشگری این سند تهیه می گردد.

ذوالجودی گفت: در سند آمایش سرزمین استان برای تالاب شادگان، کاربری گردشگری در اولویت می باشد و اگر در این حوزه کار شود اقدامات مناسبی برای مردم منطقه انجام خواهد گرفت.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص درخواست استقرار صنایع در منطقه گفت، درخواست هایی در این زمینه وجود دارد و محیط زیست بر اساس قوانین تکلیفی بالادستی و در چارچوب ضوابط و مقررات و رعایت قوانین همراهی مناسبی با مردم داشته و اگر مانعی در راه توسعه وجود دارد باید با اولویت بر حفاظت از محیط زیست منطقه این موانع برداشته شود.

وی گفت: آنچه برای ما به عنوان سازمان حفاظت محیط زیست اهمیت دارد، رعایت قوانین و مقررات محیط زیست است که این سازمان دنبال نموده و در کنار این قوانین همراه با تمام ارگان‌های مرتبط، جهت استفاده و بهره برداری خردمندانه و پایدار از این تالاب بی‌نظیر تلاش می کند. تهیه سند توسعه تکلیفی است که ریاست محترم جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها قرار داد و امیدواریم به زودی این سند توسعه تهیه و اجرایی شود.

لازم به ذکر است معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان و مرکز بازدیدکنندگان آن، از طرح های گردشگری در حال اجرا و مورد درخواست در این تالاب و همچنین بندر صیادی و بندر تجاری شادگان، سایت پرورش میگوی چوئبده و چندین طرح زیست محیطی در شهرستان های آبادان و خرمشهر هم بازدید کرد.

در این بازدید مشکلات شهرستان شادگان با حضور فرماندار شادگان و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان نیز مطرح و بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار