مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه:

میزان باروری کلی و شاخص رشد جمعیت در گلوگاه رو به کاهش است

گلوگاه (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه گفت میزان باروری کلی در شهرستان گلوگاه رقم ۱/۱۲ درصد است؛ این رقم در استان ۱/۱۸ درصد است؛ این رقم نشان دهنده کاهش میزان باروری در شهرستان است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
میزان باروری کلی و شاخص رشد جمعیت در گلوگاه رو به کاهش است

هادی نجفی تیرتاشی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت گفت: استاندارد میزان باروری ۲/۱ درصد است. بنابراین میزان باروری کلی در گلوگاه از حد انتظار کشور بسیار پایین تر است.

نجفی عنوان کرد: همه ادارات و دستگاه ها برای بالابردن نرخ رشد جمعیت در شهرستان مسئول هستند؛ حاکمیت نیز باید زمینه های اشتغال و مسکن را برای جوانان فراهم آورد، هر چند دولت به همین منظور مشوق هایی در نظر گرفته اما اجرای صحیح این قوانین و این مشوق ها مسأله ای مهم است.

وی گفت: یکی دیگر از موانع مهم هزینه های مربوط به درمان ناباروری است، همچنین مراکز دولتی در این زمینه به اندازه کافی در کشور وجود ندارد؛ زوجینی داریم که به علت هزینه های درمان و مشقت رفت و آمد به شهرهای بزرگ، از درمان صرف نظر می کنند.

وی افزود: برای حل این مشکل در کوتاه مدت می توان مراکز درمان ناباروری را در سطح کشور و شهرهای کم برخوردار ایجاد کرد.

زنگ سلامت در مدارس شهرستان به صدا درآمد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه در خصوص برنامه های اجرا شده در هفته سلامت امسال عنوان کرد: نواختن زنگ سلامت در ۱۰ مدرسه و از جمله به صورت نمادین در هنرستان برادران احمدی، گردهمایی روز جهانی مشاور و روانشناس، برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شبکه بهداشت با حضور فرماندار و روسای ادارات، برگزاری مسابقات گوناگون و جشنواره تغذیه در مدارس و برگزاری جلسه با رابطان سلامت ادارات و سفیران سلامت از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده بود.

مرکز دیالیز شهرستان گلوگاه ارتقا یافت

نجفی در خصوص اقدامات انجام شده حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته گفت: مرکز دیالیز بیمارستان شهرستان از ۵ به ۹ تخت ارتقا یافت؛ همچنین برای پوشش کل بیماران این مرکز باید به ۱۵ تخت ارتقا یابد.

وی بیان کرد: اضافه شدن یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه سونوگرافی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حضور متخصص رادیولوژیست هفته ای دو روز در شهرستان، اضافه شدن دستگاه شمارش گر گلبول ها در آزمایشگاه مرکزی، راه اندازی مرکز بیتوته لمراسک و تعمیر و بهسازی خانه های بهداشت از جمله این اقدامات است.

هادی نجفی تیرتاشی عنوان کرد: ساخت پایگاه سلامت شهری شماره ۱ با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و پیشرفت فعلی حدود ۳۵ درصد تا پایان سال به اتمام می رسد؛ همچنین برای تعمیر خانه بهداشت روستای سراج محله، خانه روستای اوارد و مرکز لمراسک نیز ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

تکمیل فاز دوم بیمارستان شهرستان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه در خصوص اقدامات انجام شده برای فاز دوم بیمارستان ثامن الائمه شهرستان گفت: عملیات ساخت از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به دلیل وجود نداشتن ردیف اعتبار مشخص متوقف شده بود؛ با مکاتبه فرماندار و نماینده مجلس مقرر شد این پروژه در ردیف ماده ۲۳ قرار گیرد که هر ساله برای آن بودجه در نظر گرفته می شود.

هادی نجفی تیرتاشی بیان کرد: در بازدید سازمان برنامه و بودجه از بیمارستان ردیف بودجه ماده ۲۳ تصویب شد؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی مازندران امسال دو و نیم میلیارد تومان برای این کار اختصاص داد و تا ۱۵ میلیارد دیگر نیز از طرف دانشگاه برای دیوار چینی و دیوارکشی ختصاص می یابد.

نجفی گفت: با افتتاح طبقه سوم فاز دوم بیمارستان نیز تمام ۶۴ تخت فضای فعلی بیمارستان به ساختمان جدید انتقال خواهد یافت؛ در مجموع با افتتاح این پروژه مشکلات اساسی مردم شهرستان دز حوزه های مختلف بهداشت و درمان مرتفع می شود و نیاز به حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرهای دیگر جز در موارد خاص و ویژه ندارند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار