مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد:

خدمات صندوق بیماران صعب‌العلاج برای 9300 نفردر خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت ۹۳۰۰ نفر در خراسان جنوبی از خدمات صندوق بیماران صعب‌العلاج بهره‌مندشدند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خدمات صندوق بیماران صعب‌العلاج برای 9300 نفردر خراسان جنوبی

علی اربابی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه سال گذشته، ادامه داد: تاکنون حدود ۴۴۰ نفر در استان از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت در این صندوق ثبت نام کردند و حدود ۴۶۰۰ نفر بیمار مشمول این صندوق نیز از خدمات آن استفاده کرده اند.
وی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند شدند.
وی ادامه داد: در این مدت قریب به ۱۸ میلیارد ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه های گزاف درمان از دوش آنها و خانواده هایشان برداشته شد. در سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با پوشش ۲۶ بیماری خاص و صعب‌العلاج با تزریق بودجه پنج هزار میلیارد تومانی رونمایی شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است، گفت: روزانه تعدادی از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می دهند و به نوعی نشان دار می شوند.
وی اعلام کرد: براساس داده های موجود تعداد ۷۶۴ بیمار خاص و ۸۵۹۴ بیمار صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت خراسان جنوبی هستند که از این تعداد ۷۶۴ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.
اربابی ادامه داد : همچنین حدود ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره مند شوند.
وی تأکید کرد : تمام این بیماران می بایست در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا صد درصد هزینه های بسته خدمتی این بیماران در بخش های دولتی و ۸۰ درصد هزینه ها در بخش خصوصی پرداخت شود.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.
وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه نمایند.

رایگان شدن خدمات بستری برای بیمه شدگان صندوق روستائیان و عشایر
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از رایگان شدن خدمات بستری برای بیمه‌شدگان صندوق روستائیان و عشایر خبر داد.
اربابی افزود: با توجه به نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و به استناد نامه رئیس قرارگاه کشوری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ، قرار شد از ابتدای سال ۱۴۰۲ خدمات بستری مورد تعهد سازمان های بیمه گر برای بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر رایگان شود.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات بستری رایگان منوط به رعایت نظام ارجاع و پزشک خانواده و بستری در بیمارستان های دولتی می باشد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: ۹۵ درصد هزینه های بستری این بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و ۵ درصد باقیمانده نیز توسط دولت و از منابع وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.
پرداخت 70 درصد خدمات توانبخشی معلولان، توسط بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: 70 درصد تعرفه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی برای معلولان جامعه هدف توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و این افراد فقط 30 درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.
دکتر علی اربابی در نشستی، وضعیت خدمات درمانی و توانبخشی ارائه شده به معلولان را بررسی و چگونگی و مسیر دریافت خدمات مورد نیازشان را تشریح کرد.
وی عنوان داشت: برای اینکه معلولان عزیز بتوانند از خدمات درمانی و خدمات توانبخشی مورد نیاز خود بهره مند شوند می بایست در مرحله اول بیمه شده سازمان بیمه سلامت و تحت پوشش بهزیستی باشند و پس از آن در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند تا خدمات برایشان تعریف و بیمه ای محاسبه شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای معلولان نشان دار شده خدمات قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده که در کاهش هزینه های درمانی آنان بسیار کمک کننده است و حتی می تواند به سایر هزینه های آنان نیز کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار