مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

هزار و ۸۹۰ نفر از فرهنگیان در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت‌ترین سال از نظر نیروی انسانی و ضای آموزشی را در پیش رو داریم، گفت هزار و ۸۹۰ نفر از فرهنگیان در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هزار و ۸۹۰ نفر از فرهنگیان در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند

سید علیرضا موسوی نژاد در دیدار با نماینده ولی ‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: در خراسان‌جنوبی در دو بخش کمبود شدید فضای آموزشی به ویژه در شهر بیرجند و کمبود نیروی انسانی باید اقدامات جدی صورت گیرد. وی ادامه داد: هزار و ۸۹۰ نفر از همکاران در اول مهر شرایط بازنشستگی را دارند که با استخدامی‌ها و جذب نیرو و … فقط نزدیک ۸۰۰ نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد و مشکل کمبود نیرو پا برجاست بنابراین مجبور خواهیم شد در ساماندهی نیروی انسانی، مدارس کم‌جمعیت را ادغام و جا به جایی داشته باشیم که پیامد‌های اجتماعی به دنبال دارد.

وی گفت: گسترده‌ترین دستگاه حاکمیتی در کشور آموزش و پرورش است و در استان ۱۸۹ هزار و ۷۰۶ دانش‌آموز در دو هزار و ۲۰۴ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر معلم، آموزش این تعداد دانش‌آموز را بر عهده دارند، افزود: کار‌های بسیار بزرگی در حیطه آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی انجام شد که یک مورد آن ثبت نام ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت بود.

توجه ویژه اعتباری به مدارس شبانه روزی

این مدیر کل با اشاره به چالش‌هایی که در حوزه رتبه بندی معلمان وجود داشت، ادامه داد: رتبه بندی معلمان طرح بسیار بزرگی بود و به صورت طبیعی طرح‌های بزرگ بعد از اجرا، نقص‌ها و کاستی‌های آن دیده می‌شود.

وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه شد، از نظر اعتباری توجه ویژه‌ای به مدارس شبانه روزی خراسان جنوبی در سال گذشته صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استان حقوق فروردین ماه بدون اضافه کاری و …، برابر با ۱۹۸ میلیارد تومان شد، ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد که در حوزه رتبه بندی معلمان چه اقدام بزرگی در پیش رو است تا به سرانجام برسد.

4 معلم نمونه با رهبر انقلاب دیدار می کنند

موسوی نژاد بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی برای بزرگداشت هفته معلم برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و چهار نفر از معلمان نمونه ما به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی با پویش‌های متعدد خود، چون «زائر اولی ها» اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ انجام داده است، گفت: در مجموع با همت همکاران و لطف الهی توانستیم اقدامات متعددی را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار