سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

درخواست دولت برای به تعویق افتادن استیضاح وزیر صمت رد شد

جلسه استیضاح فاطمی امین فردا برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس‌جمهور دعوت شده است اما حضور و یا عدم حضور ایشان منوط به تصمیم شخصی است همچنین تا این لحظه برنامه‌ای برای برگزاری جلسه یکشنبه در دو شیفت اتخاذ نشده است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
درخواست دولت برای به تعویق افتادن استیضاح وزیر صمت رد شد

سید نظام‌الدین موسوی اظهار کرد: برای حضور در جلسه فردا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس‌جمهور دعوت شده است و این جلسه فردا یکشنبه (10 اردیبهشت ماه) براساس آئین‌نامه داخلی مجلس برگزار می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت کند و یک ساعت نیز در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی دارد اما حضور و یا عدم حضور رئیس‌جمهور با تصمیم ایشان است و تا این لحظه چیزی به مجلس اعلام نشده اما همان طور که گفته شد حق قانونی رئیس‌جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جلسه فردا در صورت طولانی شدن روند استیضاح به صورت دو شیفت برگزار می‌شود اما معمولا اینگونه نبوده است و فعلا قراری برای برگزاری جلسه روز یکشنبه در دو شیفت وجود ندارد.

وی در خصوص در خواست دولت برای تقویق افتادن جلسه استیضاح وزیر صمت نیز گفت: این درخواست در مجلس بررسی و پاسخ داده شد و از آنجایی که طبق قانون آیین‌نامه داخلی ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و وزیر صمت حداکثر باید طی این 10 روز باید در مجلس برای پاسخگویی حضور پیدا کند، جلسه استیضاح وزیر صمت فردا برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار