معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد:

هر روز یک مرگ در جاده‌های خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور متوسط هر روز در جاده‌های استان یک فوتی داریم که جای نگرانی دارد، عنوان کرد در سال گذشته بیش از پنج هزار تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان اتفاق افتاد؛ لذا مبحث ایمنی راه‌ها و استفاده از جاده بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هر روز یک مرگ در جاده‌های خراسان جنوبی

علیرضا عباس زاده با ذکر این نکته که در مسئله ایمنی، عامل جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی در عرض هم و از صفر تا 100 درصد در تصادفات نقش دارند، گفت: راه ها باید با استانداردهای لازم، ملی و فنی احداث و باندهای رفت و برگشت نیز جدا شوند.

وی محورهای زاهدان - نهبندان، نهبندان- سر بیشه، طبس- یزد، سربیشه - درح و بیرجند - قاین را پنج محور پرترافیک استان نامید و اظهار داشت: دو بانده سازی 12 کیلومتر محور قاین در دستور کار است و محور سربیشه به آرین شهر هم انجام شده است.

عباس زاده اظهار کرد: حمل و نقل از منظر اقتصادی از اولویت های برنامه ریزی بوده و صنعت حمل و نقل و مسیرهای جاده ای از زیربناهای توسعه ای هر کشوری است.

وی با بیان اینکه هشت درصد تولید ناخالص ملی متأثر از صنعت حمل و نقل است و این مهم زیر بنای توسعه و پیشرفت و نیز عامل تولید و اشتغال است، گفت: نیازهای بخش های مختلف با حمل و نقل تضمین می شود و برای توسعه ملی باید به پیشران صنعت حمل و نقل توجه کنیم.

معاون استاندار گفت: هر فعال اقتصادی هم نیازمند اطلاعات هزینه ای حمل و نقل است چرا که چهار و نیم تا 9 درصد قیمت تمام شده هر کالا به صنعت حمل و نقل بر می گردد، لذا باید برای دسترسی بیشتر و راحت تر برنامه داشته باشیم.

عباس زاده با اشاره به وجود 10 درصد مساحت کشور در خراسان جنوبی، افزود: استان پهناوری با حدود 18 هزار کیلومتر راه داریم که بیشتر در حوزه روستایی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 553 کیلومتر باند دوم در سطح استان در دست اجراست، افزود: 102 کیلومتر باند دوم در دولت سیزدهم افتتاح شده است.

معاون استاندار تأکید کرد: تا پایان امسال 117 کیلومتر باند دوم بهره برداری می رسد که سبب ایمنی حمل و نقل خواهد شد.

عباس زاده اظهار داشت: حداقل به طور متوسط 20 درصد سرعت رانندگی در جاده های استان افزایش یافته که شدت و تعداد تصادف را افزایش داده است.

وی گفت: حذف نقاط حادثه خیز و پر حادثه، اصلاح شیب شیروانی و توسعه استراحتگاه ها در جاده های استان به ایمنی جاده ها کمک می کند که در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار