عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

وزیر جدید ‌آموزش و پرورش به تخصصی شدن آموزش به دانش‌آموزان هنرستانی توجه ویژه کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که خوب است وزیر جدید آموزش و پرورش به موضوع تخصصی شدن آموزش دانش‌آموزان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای در رشته تحصیلی‌شان توجه ویژه کند تا موفقیت بزرگی در حوزه اقتصاد به دست آید.

کد مطلب: ۱۳۶۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جدید ‌آموزش و پرورش به تخصصی شدن آموزش به دانش‌آموزان هنرستانی توجه ویژه کند

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «با توجه به تغییر و تحولاتی که در آموزش و پرورش رخ داده و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به آموزش توجه شود، باید به مسئله محوری توجه ویژه صورت گیرد. وقتی فردی از هنرستان فارغ‌التحصیل می‌شود باید مطمین باشد که به‌عنوان تکنسین موفق در آن رشته هم علم را دارد و هم تجربه کسب کرده است.»

وی افزود: «اگر فضای کار برای این دانش‌آموزان فراهم نباشد دو اتفاق مهم می‌افتد. از یکسو با خیل بیکاران تحصیل‌کرده دانشگاهی روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر نیروی کار ماهر متخصص کم می‌شود. در چنین فضایی اگر بناست موضوع اشتغال حل شود باید به حرفه توجه شود. اگر وزیر جدید که به آموزش و پرورش به موضوع حرفه‌ای شدن و تخصص دانش‌آموز در یک شغلی توجه ویژه کند موفقیت بزرگی در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد.»

ارتباط وزارت راه و آموزش و پرورش و پژوهشکده‌ها مثلث کاربردی در حوزه ساختمان‌سازی ایجاد می‌کند

یوسفی اظهار کرد: «ارتباط پژوهشکده‌ها و مؤسسات وزارت راه و شهرسازی با آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای مثلث کاربردی در حوزه ساختمان‌سازی ایجاد می‌کند. در این شرایط نیروی متخصص بر اساس نیاز بازار تربیت می‌شود و بدین ترتیب یک بازی برد برد اتفاق می‌افتد که ثمره آن برای جوانان بیکار و به‌نوعی تکنسین، ایجاد اشتغال پایدار است و از سوی دیگر مشکلات در حوزه کیفیت ساخت‌وساز حل می‌شود.»

فرهنگ مدرک‌گرایی باید به سمت تخصص محوری برود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: «دانش‌آموزی که می‌خواهد به‌عنوان تکنسین جذب بازار کار شود و دانشگاه نرود نیاز به سابقه کار دارد و برای این مهم باید فرهنگ را تغییر دهیم و فرهنگ به‌جای مدرک‌گرایی به سمت تخصص محوری برود و پایه اجرایی شدن این مهم در‌آموزش و پرورش است. نخبگان آموزشی و دینی می‌توانند کار را به‌جای مدرک محور قرار دهند. در این موضوع باید نهادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کمک کنند و ارتباط میان نهادهای مرتبط با حوزه‌های فنی و صنعتی برقرار شود.»

وی افزود: «ارتباط اتحادیه‌ها و انجمن انبوه‌سازان با آموزش و پرورش با یک برنامه‌ریزی فرهنگی بلندمدت باید جا بیافتد. همه این‌ها کنار هم بر تربیت نیروی تکنسین اثرگذار است، در غیر این صورت با شعار و سخنرانی این مهم محقق نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار