برگزاری نشست تخصصی مشاوران مدارس کلات

کلات(پانا)- نشست تخصصی مشاوران مدارس شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی مشاوران مدارس کلات

جلسه مشترک و تخصصی مشاوران مدارس با اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با دستور کار:اختلالات روانپزشکی و آسیب های اجتماعی با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان ، معاون پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از همکاران اداری این مدیریت ، دکتر احمد عباسیان متخصص روانپزشکی ، نمایندگان ادارات و نهاد های بهزیستی، فراجا،کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، شبکه بهداشت و درمان و همچنین مشاوران مدارس در‌ محل سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد.

رمضان پروانه در این جلسه نقش مشاور در مدرسه را نقش حمایتی دانست و گفت:یک مشاور باید بتواند با مطالعه، برنامه ریزی و اطلاعات بروز، نیاز های یک دانش آموز از نظر روحی ،فکری، اجتماعی،درسی و ... پاسخ دهد.

وی افزود:نقش مشاور فقط محدود به دانش آموزان نبوده و بخش مهمی از روند کاری آن ها مرتبط با والدین است،شما عزیزان باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نگرانی والدین نسبت به پیشرفت درسی دانش آموزان برطرف شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه، آشنا کردن دانش آموزان با مشاغل مختلف-شناساندن راه های مختلف برنامه ریزی-کمک به آنها برای تشخیص اهداف و چگونگی رسیدن به تصمیمات درست-برگزاری جلسات مشاوره ای فردی و گروهی-کمک به ارتقای شخصیتی آنها مانند مسئولیت پذیر بودن،قابل اعتماد بودن،عادل بودن و...را جزئی از وظایف یک مشاور در مدرسه دانست و افزود:از مزیت های وجود یک مشاور در مدرسه می توان به پشتیبانی از دانش آموزان در زمینه های مختلف ، حمایت از والدین، ایجاد ارتباط صمیمی بین همکاران، آماده نمودن دانش آموزان برای ورود به جامعه اشاره کرد.

این مقام‌مسئول اظهار داشت: شما مشاوران عزیز در کنار مدیران مدارس نقش کلیدی دارید و می توانید مشکلات و نگرانی های عاطفی و اجتماعی دانش آموزان را با تشخیص به موقع بکاهید و اگر خدای ناکرده موضوع حادی وجود داشته باشد با ارجاع به موقع به مراکز مشاوره ای خارج از مدرسه آن را حل نمایید.

رمضان پروانه در ادامه مشکلات هر دانش آموز با سایرین را متفاوت دانست و تاکید کرد:باید به تناسب با مشکلات فردی راهکار ارائه نمود،گاهی برای حل مشکلی اقدامات ما موثر نیست، پس باید با همفکری سایر همکاران در صدد رفع آن باشیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان افزود:امیدواریم با همراهی شما عزیزان بتوانیم از بروز آسیب های جدی و اجتماعی در سطح جامعه و مدارسمان جلوگیری نموده و فرزندان صالحی تربیت و به جامعه تحویل دهیم.

در ادامه،جلسه با طرح موضوعات مختلف و مبتلابه، به صورت کارگاهی و پرسش و پاسخ ادامه پیدا نمود و هر یک از همکاران به سوالات مطرح شده پاسخگویی و ارائه طریق نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار