مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان پای کار تکریم شایسته مقام معلم بیایند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت تکریم علم و معلم یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ سالم خواهد بود، کمیته‌ای به ریاست استاندار اصفهان یا نماینده ویژه او تشکیل و دیگر نهادها نیز در آن عضو شوند تا روز معلم امسال ویژه‌تر برگزار شود.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان پای کار تکریم شایسته مقام معلم بیایند

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت روز معلم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر هر جامعه معلمان و عالمان هستند زیرا فرهنگ‌آفرینی می‌کنند و باعث هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند.

وی با بیان اینکه تکریم علم و معلم یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، افزود: انتظار این است که امسال سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها باشد یعنی اگر دیگران به این زمینه ورود کنند، اثربخشی خود را خواهد داشت.

ابراهیمی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای به ریاست استاندار اصفهان یا نماینده ویژه او تشکیل و دیگر نهادها نیز در آن عضو شوند تا روز معلم امسال ویژه‌تر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت تبلیغ‌های محیطی در هفته معلم یادآور شد: دو سه سال قبل تبلیغات محیطی رنگ و بوی زیادی نداشت چون تحت‌الشعاع هفته فرهنگی اصفهان قرار می‌گرفت و امید است امسال این شرایط متفاوت شود.

وی با بیان اینکه در مدارس اقدامات خوب و فراوانی اتفاق می‌افتد اما تنها نکات منفی دیده می‌شود، اظهار کرد: حضور مسئولان در نواحی مانند دهه فجر در هفته معلم مورد انتظار است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری رویداد معلم نمونه گفت: در استان اصفهان حدود ۵٠ هزار معلم داریم که ۸ هزار و ۱۲۸ نفر در فرایند انتخاب معلم نمونه شرکت کردند و از این تعداد ۳ هزار و ۱٠۹ نفر منتخب مدرسه‌ای، ۱۷۳ نفر منتخب منطقه‌ای و ۸ نفر منتخب استانی خواهند بود، همچنین در طرحی جداگانه مدیران، معلمان و معلم یاران نیز در فرایند شرکت خواهند کرد که ۲٠۲ نفر مدیران و معاونان و ۸۲ نفر از معلم یاران سهمیه خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان از فرصت ویژه ضیافت الهی استفاده‌های خوبی داشتیم که همکاری در جزء خوانی گذر چهارباغ، اعزام مبلغان و سفیران قرآنی به ترکیه با همکاری دیگر مؤسسات، محافل قرآنی و افطاری دهه هشتادی‌ها، جشن‌های تکلیف و محافل قرآن در نواحی مختلف از جمله این برنامه‌ها بود و امید است با این برنامه‌ها مکر دشمنان برای تسخیر دل‌های دانش‌آموزان از بین برود.

وی با اشاره به نقش محوری دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: معلمان در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند و امید است در این باره نیز اقدامات خوبی انجام شود، هرچند در این مدت نیز تحول ویژه‌ای در بعد کیفی و کمی رقم خورده است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری جشنواره پرواز تا بی‌نهایت در ۱۲ محور اظهار کرد: در ابتدا قرار بود این جشنواره به‌صورت استانی برگزار شود اما در نهایت در سطح کشوری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس شاهد و طرح پراکنده در این جشنواره شرکت کردند و در مرحله اول ۳ هزار و ۱٠٠ و مرحله دوم ۱۲۵ اثر از ۱۶ استان به‌دست‌آمدن رسید و اختتامیه آن ۷ اردیبهشت در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار