برگزاری آیین رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری

تهران (پانا) - آیین رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در وبینار تبیین شیوه‌نامه اجرای جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری در جمع معاونین آموزش متوسطه، روسای ادارات آموزش و تکنولوژی آموزشی استان‌ها و دبیران و اعضای دبیرخانه‌های راهبری کشوری و دبیران و مدیران مدارس دوره اول متوسطه از پوستر هفتمین دوره جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری رونمایی شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین اهداف، رویکردها و محورهای جشنواره، رویکرد اصلی این جشنواره را یادگیری مبتنی بر تلفیق موضوعی اعلام کرد و افزود؛ امروزه نیاز به افراد متفکر، تولیدکننده، پرسشگر و خلاق در علوم و فنون مختلف روزبه‌روز در حال افزایش است که به منظور بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری در این زمینه‌ها لازم است تا برنامه‌های نوین جایگزین برنامه درسی سنتی شود. در این راستا استیم(مزرعه کارآفرینی) یکی از مهمترین رویکردهایی است که امروزه برای غنی‌سازی آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: «مزرعه کارآفرینی» رویکردی به آموزش است که مرزهای سنتی میان رشته‌های مهندسی، زبان، ریاضی، علوم و هنر را با تلفیق برنامه درسی آن‌ها درمی‌نوردد. در آموزش با رویکرد «مزرعه کارآفرینی» با هدف پرداختن به نیازها و چالش‌های دنیای واقعی، به طراحی فعالیت‌هایی پرداخته می‌شود که دارای راه‌حل‌های متنوع هستند و افراد در قالب تیم‌های مختلف سعی در انجام فعالیت و حل مسئله دارند. ارزش‌دهی به شکست، تقویت همکاری و اهمیت به تفکر انتقادی از جمله ویژگی‌های مهم آموزش با این رویکرد است.

عضو شورای مدیران و مشاوران معاونت آموزش متوسطه تصریح کرد: تقویت پویش‌های مدرسه‌ای و افزایش نقش مدیریت مدارس؛ تقویت فعالیت‌های علمی - مهارتی در دبیران به صورت خلاقانه و کاوشگرانه، ارتقاء دانش، نگرش و مهارت آموزش تلفیقی در بین معلمان و دانش‌آموزان؛ شناسایی و تحریک استعدادها و مهارت‌های طراحی، مهندسی و فناوری تقویت هم‌افزایی و مشارکت حرفه‌ای تدریس در مدارس در قالب گروه‌های مدرسه‌ای دبیران وتغییر رویکردهای حافظه‌محوری به مهارت، دست‌ورزی و پروژه از اهداف این دوره از جشنواره است.

یزدانی با اشاره به محورهای جشنواره گفت: تمامی دبیران دوره اول متوسطه با تشکیل تیم های دو نفره و سه نفره می‌توانند در محورهای چهارگانه جشنواره که عبارتند از طراحی و ساخت دست‌سازه‌های بدیع و خلاق آموزشی و کاربرد آن در فرآیند تدریس؛ طراحی و تولید برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و کاربرد آن در فرآیند تدریس؛ طراحی و اجرای فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی نوین و خلاقانه در فرآیند تدریس واجرای تدریس مبتنی بر استیم (مزرعه کارآفرینی) با اولویت گروه‌های مدرسه‌ای دبیران، شرکت کنند.

وی افزود: تحکیم هویت اسلامی - ایرانی، توجه به سنجش با تاکید بر تکالیف عملکردی، توجه به تدریس پروژه‌محور، توجه به نشاط و انگیزه در فرآیند آموزش و یادگیری، توجه به آفرینش‌های ادبی و هنری در فرآیند تدریس و توجه به نقش معلم در بهبود فرآیند هدایت تحصیلی از رویکردهای این جشنواره است.

لازم به ذکر است که دبیران، مدیران و معاونین دوره اول متوسطه که دارای ابلاغ تدریس به میزان ۶ ساعت در این دوره را دارند می‌توانند جهت ثبت‌نام در جشنواره و دریافت اخبار و اطلاعیه‌ها به کانال رسمی جشنواره در پیامرسان شاد به آدرس @noavari_m۱ مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار