معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۸:

تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان، سرمایه ارزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۸ در افتتاح اتاق معلم و هویت ملی دبستان شاهد حضرت خدیجه(س) تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان را سرمایه ارزشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۲۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان، سرمایه ارزشی است

نسرین توکلی راد معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۸ به همراه راحله حیدری کارشناس تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی طی مراسمی، اتاق معلم و هویت ملی دبستان شاهد حضرت خدیجه (س) را افتتاح کردند.

این مراسم با حضور مدیر، عوامل اجرایی ،آموزگاران و اعضای شورای دانش آموزی این دبستان برگزار شد.

نسرین توکلی در این مراسم ضمن تشکر از همه همکاران پر تلاش دبستان شاهد حضرت خدیجه(س) در اجرا‌ و آماده سازی این اتاق که در مسیر اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری است بیان کرد: هویت ایرانی - اسلامی محوریت تثبیت شخصیت و اخلاق است و نسل جدید با شناخت عمیق هویت تصویری واقع بینانه از خود ترسیم می کند.

توکلی افزود: شناخت عمیق هویت ایرانی - اسلامی افزایش اعتماد به نفس و اطمینان خاطر و سلامت فکری را در دانش آموزان ایجاد می کند و بر این اساس انتظار است خانواده ها و مدارس زمینه سازی برای شکوفایی فطرت و استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی- ایرانی - انقلابی دانش آموزان را فراهم کنند. مدرسه موقعیت عینی نظام آموزش و پرورش است، بنابراین عینت بخشی به شکل گیری هویت در مدرسه رسالت آموزش و پرورش است.

وی هویت را زمینه ساز غرور ملی خانواده، امنیت و مولفه های زندگی اجتماعی دانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین نیز در همین راستا راهکارهای مناسبی را پیش بینی کرده است. مدرسه باید چشم انداز آرمانی شکل گیری هویت را تعیین کند و فضای هدفمندی برای رشد هویت باشد که با تشکیل و شکل گیری این فضا ها نظیر این اتاق معلم و هویت ملی این رشد سریعتر صورت خواهد گرفت و انتظار می رود سایر مدارس نیز با الگو گیری از این دبستان شاهد این برنامه ها و اجرایی شدن چنین فضاهایی در مسیر رشد و تقویت هویت ملی باشیم.

خبرنگار دانش آموز: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار