مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش:

مهمترین ضلع تحول در آموزش و پرورش، معلم و شاهراه این تحول گزینش است.

تهران (پانا) - مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت مهمترین ضلع تحول در آموزش و پرورش، معلم است و گزینش نیز شاهراه این تحول است.

کد مطلب: ۱۳۶۲۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین ضلع تحول در آموزش و پرورش، معلم و شاهراه این تحول گزینش است.

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش؛ سیدحسین داودالموسوی در جلسه‌ای که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مدیرکل، مشاور و معاونین وی در هیات مرکزی و حضور مجازی مدیران و اعضای هسته‌های گزینش آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) از زحمات و تلاش‌های خالصانه و دلسوزانه تمامی همکاران در مدت یک سال گذشته تشکر و قدردانی و به مهمترین اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به آسیب‌هایی که در جذب دانشجومعلمان به روش متمرکز وجود داشته، مهمترین اقدام در سال گذشته تلاش برای تغییر روش جذب در دانشگاه فرهنگیان بوده که تاکنون پیگیری‌های متعددی نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته قرار است از سال ۱۴۰۳ کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا برگزار شود و تمام تلاش مجموعه گزینش بر این است که در این اقدامات طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیروی باکیفیت وارد آموزش و پرورش شود.

داودالموسوی خاطرنشان کرد: گزینش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مهمترین ضلع این تحول، معلم است که از مجرای گزینش عبور خواهد کرد.

وی بیان داشت: هرچقدر برای انتخاب دقیق و قوی تلاش بیشتری داشته باشیم قطعا به مبانی انقلاب و نظام نزدیک هستیم و قطعا هرچقدر از ملاک‌ها و معیارها فاصله بگیریم، قطعا در درازمدت، اثرات بی‌دقتی‌ها مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه، آمارهایی از جذب نیروی انسانی در سال ۱۴۰۲ که بر طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی سازمان امور استخدامی است، ارائه داد و ایجاد آمادگی‌های لازم برای انجام بررسی‌های صلاحیت‌های نیروی انسانی را در هسته‌های گزینش خواستار شد و گفت: با توجه به آمارهای رسمی ارائه‌شده، نزدیک به ۹۲۹۵۱ نیرو از طریق آزمون و ۹۴۰۰۰ نیرو از طریق غیرآزمون مانند جذب سربازمعلم، معرفی مدارس و مراکز غیردولتی؛ جمعاً حدود ۱۸۶۹۵۱ نیرو در سال ۱۴۰۲ وارد آموزش و پرورش خواهند شد. باید تلاش کنیم که در کنار کار فراوانی که به گزینش محول می‌شود، بیشترین دقت و تلاش را مانند سنوات گذشته در امر بررسی صلاحیت‌ها داشته باشیم.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، مهم ترین و اثربخش ترین راه کمتر شدن معضلات گزینش را در اجرای آزمون‌ها، جذب و آموزش نیروی انسانی گزینشگر اعم از محقق، مصاحبه‌گر و افزایش کمیته نظردهی دانست.

ساماندهی امور بایگانی و اجرای برنامه انتقال یا امحاء پرونده‌های راکد نیز از دیگر خواسته‌های مدیرکل هیات مرکزی گزینش بود که آن را از اولویت‌های کاری هسته‌های گزینش برشمرد.

در خاتمه این جلسه به سوالات مدیران هسته‌های گزینش پاسخ داده شد و مشاور مدیرکل و معاونین طرح و برنامه و نظارت و ارزیابی از هسته‌های گزینش به بیان انتظارات و نکات مهم در اجرای هرچه بهتر امور پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار