سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تشکیل کارگروه رصد و پایش برای کیفیت سنجی رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه رصد و پایش برای کیفیت سنجی رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه رصد و پایش  برای کیفیت سنجی رتبه‌بندی معلمان

رضامراد صحرایی در نشست با فرماندهان پایگاه‌های بسیج فرهنگیان، ظهر امروز، ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ که در محل ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در شب‌های قدر اظهار کرد: بسیج حافظ و تضمین کننده انقلاب است و آموزش و پرورش هر کشوری آینده آن کشور را رقم می‌زند، پس برنامه‌ریزی برای اداره هرچه بهتر آموزش و پرورش ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه شان معلمی همزمان با معلم شدن شکل می‌گیرد، گفت: معلمی یکی از بزرگترین افتخاراتی است که افراد شاغل در دستگاه تعلیم و تربیت از جمله خود بنده دارم. البته رتبه‌بندی کاری بسیار خوب بود که در دولت سیزدهم اجرا شد و باید این دستاورد به خوبی ارائه شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید مرجعیت معلم در جامعه شکل گیرد، عنوان کرد: مرجعیت معلم مربوط به خود رفتار معلم است و او می‌تواند خودش این مرجعیت را شکل دهد. همچنین همه بخش‌های جامعه باید بر شان معلم تمرکز و برای ارتقا آن تلاش کنند، چونکه معلمی شان پیامبران است.

وی با اشاره به این موضوع که مبحث رتبه‌بندی در دولت سیزدهم با حضور مدیران جهادی و انقلابی به مرحله اجرا رسید، بیان کرد: هر طرحی می‌تواند دارای خطا باشد و هرگاه خطایی نیز دیده شد باید اصلاح شود. خوشبختانه در حال حاضر کارگروه بررسی به اعتراضات تشکیل شده و روند خود را طی می‌کند.

صحرایی ادامه داد: کار آمدی رتبه‌بندی از هم اکنون آغاز شده، همچنین کارگروه رصد و پایش نیز تشکیل شده است تا رتبه‌های داده شده را کیفیت سنجی کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های آینده آموزش و پرورش تاکید کرد: برای هفته بزرگداشت معلم باید بیشترین تلاش خود را انجام دهیم تا هفته‌ای در شان معلمان داشته باشیم، همچنین آزمون استخدامی را در پیش داریم که تغییرات محتوایی بسیار مناسبی برای انتخاب معلم شایسته در آن انجام شده است.

در این دیدار همچنین عباس ارغوانی، رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت مولی‌الموحدین(ع) گفت: بسجی به فرموده مقام معظم رهبری باید سه ویژگی را داشته باشد؛ اخلاص، بصیرت و عمل به هنگام و به اندازه. امیدواریم بتوانیم در این مسیر ثابت قد باشیم.

در ادامه نیز صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه بسیج وابسته به هیچ جریانی نیست، گفت: ما به تکلیفمان وابسته هستیم. خدارا شاکریم که بسیج در مجموعه آموزش و پرورش بسیار خوب رشد پیدا کرده است.

ماهانی با اشاره به اینکه آنچه امروز آموزش و پرورش نیاز دارد، روحیه انقلابی است، اظهار کرد: الحمدلله این روحیه در وجود جناب صحرایی وجود دارد. بسیجی کسی است که هیچ توقعی ندارد و کار را برای خدا انجام می دهد و نگاه می‌کند تکلیفش چیست، اجر و پاداش را نیز خداوند می‌دهد.

رئیس بسیج فرهنگیان کشور در با تاکید بر این موضوع که همواره معلمان باید مورد تکریم قرار گیرند، عنوان کرد: ان‌شالله با روحیه بسیجی و انقلابی مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش تحقق یابد و مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار