مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد:

تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان ضمن تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف، تجدید نظر در آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی را پیشنهاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر اصلاح احکام نیروهای اداری صِرف

به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص علل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه 1401 فرهنگیان گفت: همه منصفانه باید به این موضوع نگاه کنیم. باید از دولت و مجلس در اجرای این مسئله تشکر کنیم زیرا این امر بعد از یک دهه تحقق پیدا کرده و برای این کار بر زمین مانده، زحمات بسیاری کشیده شده است. در حقیقت این امر رتبه‌بندی بر اساس سند تحول و به منظور تقویت جایگاه علمی و حرفه‌ای معلمان و برای حفظ منزلت معلمان بوده است.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: نکته دیگر مربوط به تنظیم آیین‌نامه اجرای این قانون است. در تنظیم آیین‌نامه اجرایی، ما آمدیم اول بگوییم که چقدر پول داریم و حالا چطور باید آن را بنویسیم اما این رویکرد درستی نبود و یک بخش موضوعات ریشه‌ای در این امر است. به نظر می‌رسد در حال حاضر این آیین‌نامه، اشکالاتی از جهت رویکردی داشته باشد. البته دولت، آیین‌نامه را تصویب کرده و کمیسیون تطبیق مصوبات، اصلاحاتی انجام داده و آیین‌نامه در حال حاضر قانونی است اما به نظر می‌رسد با این اتفاقی که افتاد، لازم باشد در آیین‌نامه یک تجدیدنظری شود.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در بخش پیشنهادهای گزارش این کمیسیون بر رفع تبعیض از نیروهای اداری صِرف و اصلاح احکام آنان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار