پذیرش ۳۸۱ دانش‌آموز قزوینی در آزمون استعدادهای درخشان

قزوین(پانا) - رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش قزوین از پذیرش ۳۸۱ دانش‌آموز قزوینی در مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش ۳۸۱ دانش‌آموز قزوینی در آزمون استعدادهای درخشان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین؛ حسین کریمی، رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش قزوین گفت: هم اکنون ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم آغازشده و تا به امروزجمعه ۲۵ فروردین ماه از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

وی‌ زمان برگزاری برگزاری آزمون ورودی این مدارس را در تیرماه اعلام کرد و افزود: آزمون‌ ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم اول تیر و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۶۱۵ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸۹ دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول، شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان و توانمندسازی آنها را از مهم ترین اهداف این مدارس دانست و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر و رشد و شکوفایی این استعدادها از مهم‌ترین رسالت مدارس استعدادهای درخشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت چهار مدرسه استعدادهای درخشان در استان، تصریح کرد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعدادهای درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

کریمی یادآور شد: ثبت‌نام در دوره دوم متوسطه به صورت تکمیل ظرفیت خواهد بود.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار