ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در فروردین ماه ۱۴۰۲

زنجان(پانا)-رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان با اعلام اینکه دستورالعمل ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ شده است گفت فرایند ثبت نام آزمون ورودی این مدارس در فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در فروردین ماه ۱۴۰۲

حسین تاران،رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان با اعلام این خبر افزود : دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس استعدادهای درخشان در پایه های هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ می توانند از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه my.medu.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون ورودی اقدام نمایند.
حسین تاران با اعلام این که آزمون های ورودی پایه هفتم ، ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه اول تیرماه و تکمیل ظرفیت پایه دهم ساعت ۹ صبح جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد به ابلاغ رسمی دستورالعمل برگزاری این آزمون ها به ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و مدارس اشاره کرد .
وی با حائز اهمیت دانستن این نکته که قبولی در آزمون های استعدادهای درخشان ، به عوامل متعددی مانند : استعداد ذاتی ، آمادگی تحصیلی ، شرایط جسمانی و روانی دانش‌آموز قبل و در حین آزمون و مدیریت زمان بستگی دارد از خانواده های متقاضی خواست پیش‌داوری برخی از مؤسسات خصوصی و آموزشگاه هایی را که به شکل غیرکارشناسی با عنوان تضمینی و با هزینه های گزاف ، فعالیت می‌کنند درنظر نداشته باشند چراکه سئوالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ، با تأکید بر سطوح بالای شناختی ، سازمان دهی مطالب و تلفیق دانش و مفاهیم درسی با هدف استعدادسنجی طراحی می شود و با توجه به تجربیات به دست آمده ، هرساله دستخوش تغییرات خاصی می‌شود .
تاران ، پذیرش در این آزمون را تنها یکی از ده‌ها مسیر رسیدن به موفقیت تحصیلی عنوان کرد که نباید به عنوان یک هدف بزرگ و مهم تلقی شود .
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان ، مبتنی بودن آزمون ورودی پایه هفتم بر سنجش هوش ، استعداد و خلاقیت را خاطرنشان کرد و مبنای آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم را استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی با توجه به محتوای کتب درسی پایه های هشتم و نهم دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار