کارشناس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی :

نقد پذیری در راستای پرسشگری و پاسخگویی، سرمایه گران بهایی است

مشهد(پانا)- کارشناس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت نقد پذیری در راستای پرسشگری و پاسخگویی، برای کمال و اصلاح اجتماع، سرمایه گران بهایی است و نقد صحیح و منصفانه می‌تواند باعث پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نقد پذیری در راستای پرسشگری و پاسخگویی، سرمایه گران بهایی است

آخرین جلسه از دوره آموزشی دانش معرفتی، با حضور حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در محل سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

نرگس درکی، کارشناس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در این دوره آموزشی گفت: تدبیر و تفکر، یکی دیگر از فضیلت‌های سازمانی است. این فضیلت، بدان معنا است که آنچه باعث می‌شود مهارت‌های فکری که آموختیم را به کار بگیریم و از آن به شایستگی استفاده کنیم. ویژگی های افراد برخوردار از این فضیلت آن است که به آسانی آماده پذیرش اشتباهات خود و اقدام برای تصحیح آن هستند. تدبیر به معنای این است که فرد در مسیر مواجهه با مسئله و یافتن راه حل، سختی‌های اندیشه ورزی و انجام فعالیت را بررسی و قبول کند.

وی افزود: از دیگر فضیلت‌های سازمانی، می‌توان به میهن دوستی اشاره کرد. میهن دوست به معنای حساس بودن به سرنوشت کشور، فرهنگ خود و تلاش برای رسیدن به بالندگی است. وطن دوستی و احساس دلدادگی نسبت به زادگاه و یا جایی که انسان در آن رشد می‌کند و شخصیتش شکل می‌گیرد، یک احساس طبیعی و میل غریزی است که خداوند در نهاد بشر به ودیعه گذاشته است. تاریخ زندگی و مقطع زمانی شکل گیری شخصیت و بالندگی هر فرد، تعلق والدین فرد به یک آب و خاک، ریشه‌های آباء و اجدادی، سنت‌ها، زبان و خرده فرهنگ‌هایی که به نوعی با یک زیستگاه خاص عجین شده و جزء لاینفکی از آن شده است. میزان تاثیر پذیری و تاسی انسان‌ها از آن‌ها در ایجاد عقله‌های ناگسستنی فرد به وطن تاثیر گذار است‌.

درکی بیان کرد: نظم و قانونمندی، یکی دیگر از فضیلت‌های سازمانی محسوب می‌شود. قانون، مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی است که شیوه رفتار انسان‌ها را در زندگی اجتماعی تعیین می‌کند و امری ضروری است و همه افراد در هر شرایط زمانی و مکانی به مجموعه‌ای از قوانین نیازمند هستند. بدون مقررات، زندگی بی‌معنا است.

وی ادامه داد: طبیعت دوستی، یکی از 14 فضیلت‌های سازمانی است. طبیعت دوستی،حس خوب و زیبایی است که انسان در کنار لذت بردن از طبیعت با او دوست هم باشد؛ زیرا بقای انسان وابسته به بقای طبیعت است، طبیعتی که با بخشش بسیار، سالیان درازی‌ است بی‌مهری انسان را مشاهده کرده است؛ اما بازهم با آخرین توان سعی در کمک به انسان دارد؛ اما این خود انسان است که به فکر نجات خود نیست.

درکی گفت: پرسشگری و نقدپذیری، فضیلت بعدی است. نقدپذیری در راستای پرسشگری و پاسخگویی، برای کمال و اصلاح اجتماع، سرمایه گران بهایی است و نقد صحیح و منصفانه می‌تواند باعث پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی شود. نقدپذیری در مسائل اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی، ضامن سلامت رابطه‌ها، رشد افکار و اعمال است.

وی اشاره کرد: تاب‌آوری و سازگاری، سیزدهمین فضیلت سازمانی است. تاب آوری توانایی بازیابی پس از شکست، سازگاری با شرایط جدید، تغییرات و ادامه راه در مواجهه با ناملایمات از ویژگی‌های این فضیلت محسوب می‌شود. افرادی که در مواجهه با مشکلات آرام هستند، دارای ویژگی تاب آوری هستند. افراد تاب آور در گروه، می‌توانند از مهارت‌ها و نقاط قوت خود برای مقابله با مشکلات و چالش‌ها استفاده کنند.

درکی در پایان گفت: آخرین فضیت سازمانی، مسئولیت پذیری و مهارت جویی است. مسئولیت پذیری اجتماعی، یعنی قبول هر نقشی که به عنوان عضوی از جامعه برای فرد تعریف می‌شود. کار تیمی و مهارت انجام آن در دنیای امروزما جزء مهارت‌های بسیار مهم تلقی می‌شود.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار