خستگی بر تَن معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ماند

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش با همراهی بخش‌های مختلف تلاش کرد که ثمره رتبه‌بندی واقعی را در نوروز ۱۴۰۲ به خانه معلمان ببرد اما چنین رقم نخورد و کارکناناین بخش در ستاد و ادارات در آماده‌باش و در حال فعالیت بودند؛ موضوعی که مورد توجه قرار نگرفت.

کد مطلب: ۱۳۶۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خستگی بر تَن معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ماند

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش؛ در این هفته در خبری، پذیرفته شدن استعفای وزیر آموزش و پرورش توسط رئیس‌جمهوری و انتخاب سرپرست آموزش و پرورش اعلام شد. بعد از انتشار این خبر، موج‌های متعددی به پا شد که حاکی از گمانه‌زنی‌ها از تغییرات در بدنه آموزش و پرورش بود. از انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی گرفته تا بخش بودجه و مالی.

اما یک نکته قبل از همه این حرف و حدیث‌ها و تغییرات نباید فراموش شود و آن هم این است که آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای عیالوار است که در طول چند سال گذشته تاکنون مدام در فراز و نشیب قرار داشته است به ویژه که مسائل این وزارتخانه به جهت سر و کار داشتن با دانش‌آموز یعنی کودک و نوجوان از حساسیت ویژه برخوردار است.

تمام معاونت‌های آموزش و پرورش و تمام بخش‌های آن همواره دست به دست هم داده‌اند تا چرخ نظام تعلیم و تربیت بچرخد اما در کنار این معاونت‌ها، یکی از معاونت‌ها ماه‌هاست که آماج حمله قرار دارد. معاونتی که تلاش کرد تا احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان به ثبت برسد. هرچند که گلایه‌هایی به رتبه‌ها بود و البته جای تعجب نیست چرا که کار گسترده، با سرعت و آن هم با نیروی انسانی متعدد با خطای انسانی هم مواجه می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش با همراهی بخش‌های مختلف تلاش کرد که ثمره رتبه‌بندی واقعی را در نوروز ۱۴۰۲ به خانه معلمان ببرد اما چنین رقم نخورد. اینکه چه اتفاقی افتاد تا این ماجرا به سرانجام واقعی نرسد، بحث دیگر می‌طلبد اما به ویژه در ماه اسفند، طول عید نوروز، کارکنان این بخش در ستاد و ادارات در آماده‌باش و در حال فعالیت بودند؛ موضوعی که مورد توجه قرار نگرفت.

یکی از کارکنان این معاونت می‌گوید: در این ماه‌ها به ویژه ماه اسفند ۱۴۰۱ و نوروز امسال، شب و روز نداشتیم. مدام در حال کار بودیم اما در نهایت همه قصور حقوق اسفند و رتبه‌بندی گردن ما افتاد و خستگی بر تن‌مان ماند.

مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در این خصوص گفت: آموزش و پرورش تلاش کرد که رتبه معلمان تثبیت شود. البته ممکن است معلم اعتراض داشته باشد که در جای خودش بررسی می‌شود اما مسأله این است که رتبه‌بندی اجرا شد.

وی ادامه داد: همکاران ما برای اجرای رتبه‌بندی، روزها خانواده‌هایشان را ندیدند و شبانه‌روز سر کار بودند.

گفتنی است البته ناگفته نماند که خود وزارت آموزش و پرورش نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «در پی دستور کتبی وزیر آموزش و پرورش در مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۲۹، قصور منجر به تأخیر و نحوه پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد» همین اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش باعث شد که تمام هجمه‌ها نسبت به این معاونت باشد.

در هر حال در کنار برخورد با قصور نباید زحمات را نادیده گرفت. دستگاه تعلیم و تربیت باید به مانند نامش، ملزم به اجرای تعلیم و تربیت باشد و در عمل نیز به اجرا گذارد. سرپرست آموزش و پرورش ان‌شاءالله بتواند از بین تمام حواشی و فضای مه‌آلود در این چند وقت اخیر ایجاد شده است، به سلامت عبور کرده و تصمیم درست و به صلاحی را برای وزارت آموزش و پرورش اخذ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار