افزایش ۴۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش ۴۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام نوروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، عابدین در ارتباط تصویری با جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: در نوروز امسال ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ۱۸۹ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی افزود: در طول تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های اصلی استان اقامت کردند که با احتساب سایر اقامت‌گاه‌ها این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و نشان می‌دهد که آذربایجان شرقی یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بوده است.

خرّم با بیان اینکه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای استان با وجود افزایش ترددها، کاهش یافت افزود: در طرح نوروزی امسال تعداد تصادفات با ۱۵ درصد کاهش به ۱۵۱۹ فقره و تعداد فوتی‌های ناشی از آن با ۴۵ درصد کاهش به ۱۶ نفر رسید.

وی، بهسازی جاده‌ها و افزایش کیفیت راه‌ها را یکی از عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۸۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و بهسازی شد.

خرّم اظهار کرد: با وجود اینکه ۸۵ درصد ترددها در شریان‌ها و راه‌های اصلی استان ثبت شده، اما اکثر تصادف‌ها در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاد که جای تامل دارد.

وی همچنین از رفع ۴۳ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان خبر داد و گفت: امسال نیز ۷۳ نقطه جدید شناسایی شده و در ۱۲ نقطه نیز عملیات راه‌سازی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: حضور فعال چهار دستگاه خدمت‌رسان شامل پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس در جاده‌های استان امسال کاملا مشهود بود و تقریبا در هر ۱۱ کیلومتر یکی از این دستگاه‌ها حضور داشتند.

خرّم همچنین با اشاره به ایجاد ۷۰ نوروزگاه در جاده‌های منتهی به همه شهرهای استان برای استراحت مسافران گفت: در طول این ایام شاهد برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در این ۷۰ نقطه بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی به آمار ترددهای مرزی، ریلی و هوایی استان نیز اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال تردد از نقاط مرزی استان ۱۴۵ درصد، جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی ۱۰ درصد و تعداد پروازهای داخلی نیز ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی در پایان خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجرای مصوبه سفر استانی رئیس جمهور مبنی بر بهسازی آسفالت و رفع نواقص آزادراه تبریز- زنجان و تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت پروژه‌های راه‌سازی ازجمله بزرگراه‌های مراغه- هشترود و تبریز- بازرگان شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز به رفع ۷۳ نقطه حادثه‌خیز و توسعه دوربین‌های نظارتی در محورهای مواصلاتی استان، تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های راه‌سازی و افتتاح قریب‌الوقوع خط‌آهن بستان‌آباد - تبریز قول مساعد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار