با اجرای طرح «بهار جان‌ها» انجام شد؛

بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت پایتخت در بهار ۱۴۰۲ شاهد اجرای بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران برای استقبال از نوروز بوده است.

کد مطلب: ۱۳۶۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲

به گزارش سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی با اشاره به اجرای طرح بهار جان‌ها اظهار داشت: در این طرح ظرفیت‌های فرهنگی وهنرهای شهری، آذین بندی، نورآرایی، بهسازی و پیرایش محیطی به کار گرفته شده است.

وی همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز را ویژگی طرح بهار جان‌ها عنوان و اضافه کرد: در تهیه و تولید طرح‌ها، نقش‌ها و پیام‌ها سعی شد تا تلفیق شاخصه‌ها و نماد های این دو مناسبت اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در رویداد بهارستان امسال به عنوان بزرگترین رویداد هنرهای شهری کشور یک هزار هنرمند از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند که به ساخت و نصب ۳۰۰ اِلمان حجمی نوروزی و متناسب با ماه رمضان، ۱۰۰ نقاشی دیواری و خلق آثار و اتفاق‌های هنری دیگر منتهی شد.

صیادی برگزاری رویداد تخم مرغ‌های نوروزی، اجرا و نصب اِلمان های عمو نوروز، هفت سین و نقاشی‌های خلاق و دیوار نگاره های فاخر در کنار رویداد درختستان را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که با استقبال شهروندان و گردشگران نوروزی همراه بود.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده متناسب با ماه رمضان نیز خاطرنشان کرد: با ساخت و نصب ۱۰۰ اِلمان حجمی ماه مزین به اسماء الحسنی و نور آرایی و نورپردازی، چهره شهر آماده ضیافت الهی شده است.

به گفته صیادی، نقاشی نوروزی ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های نوروزی از برنامه‌های بهارستان ۱۴۰۲ بوده که با مشارکت دانشجویان هنر انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یادآوری کرد: برگزاری جشن نور تهران زیبا از نیمه شعبان تا عیدفطر به عنوان بزرگترین جشن نور کشور و اجرای ۲۰ کیلومتر نورآرایی با ریسه‌های ماه و فانوس در خیابان ولیعصر از جمله فعالیت‌های سازمان در حوزه نورآرایی شهری بوده است.

صیادی به اجرای سقف نوری خورشید عالم تاب در میدان ولیعصر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این پروژه ۱۰هزار متر مربعی، صدها اِلمان و ۲۲ تونل نوری در مناطق مختلف شهر تهران و تونل نوری هفت رنگ نیز در خیابان مجاهدین اسلام اجرا شده است.

بهسازی و نوسازی پل‌های عابر پیاده مکانیزه و رنگ آمیزی جداول، دیوارها و جداره های شهری از جمله فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهر تهران در طرح بهار جان‌ها به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار