اجرای طرح مهارت‌افزایی بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختردر خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت طرح مهارت‌افزایی در حوزه‌های خودارزیابی و خودشناسی بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه استان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۹۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مهارت‌افزایی  بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختردر خراسان جنوبی

سیدعلیرضا موسوی نژاد با بیان این که این طرح در فاز اول در شهرستان های نهبندان، درمیان، قاین و بیرجند برگزار می شود، تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح ۳۱۳ دانش آموز دختر پایه های هفتم و هشتم، اولیا و مربیان ایشان و در فاز دوم نیز ۳۱۳ بانوی فرهنگی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی، از پیش بینی برگزاری کارگاه آموزشی به مدت ۲۴ ساعت، به منظور اجرای مطلوب این طرح خبر داد و عنوان کرد: باورهـای خود کارآمدی اساس و پایه سلامت روانی است و احسـاس شایستگی، کفایـت و قابلیت کنارآمدن با زندگی را در بانوان فرهنگی، دانش آموزان دختر و اولیای آنها تقویت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که یافته‌ها نشان می‌دهد، بین آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقاء خودشناسی، خودارزیابی و خود کارآمدی بانوان فرهنگی، دانش آموزان دختر مدارس و اولیای ایشان به ویژه زنان سرپرست خانوار ارتباطی معنا دار وجود دارد، اظهار کرد: با آموزش صحیح مهارت های زندگی می توان خودکارآمدی، بانوان حوزه تعلیم و تربیت را بالا برد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش اختلالات رفتاری وآسیب های اجتماعی با توانایی های افراد در تحلیل درست از خود، عدم احساس کنترل وخودارزیابی شخصی در رویارویی با موقعیت های دشوار و آمادگی برای حل مشکلات زندگی به شیوه مناسب یادآور شد: تغییرات و پیچیدگی روزافزون جامعه، آماده‌سازی افراد بخصوص بانوان در رویارویی با موقعیت های دشوار، امری ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار