دانش‌آموزخبرنگار پانا روایت می‌کند؛

مسجد امیرچخماق یزد دومین مسجد مهم یزد

شهریار (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان شهریار به دیدن مسجد امیرچخماق شهر یزد رفت و زیبایی‌ها و امکانات آن روایت کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مسجد امیرچخماق یزد دومین مسجد مهم یزد

امروز در واپسین روزهای سفرهای نوروزی، به دیدن مسجد امیرچخماق یزد رفتم و از زیبایی و وسعت و تقارن بنای آن حیرت زده شدم. در ابتدای این مسجد میدان امیرچخماق و در کنار این مسجد مغازه های صنایع دستی و سوغات این شهر مثل باقلوا و ترمه وجود دارد.

این مسجد شامل دو شبستان زمستانی و تابستانی، آب‌انبار، مسجد، بادگیر، بازار صنایع دستی و مقبره شهدای گمنام است. در برخی از قسمت های این مسجد با کاشی ها و سرامیک های زیبا تزئین شده و برخی قسمت ها هم با سنگ هایی چون مرمر آراسته شده که همه اینها شکوه هنر ایرانی_اسلامی را به‌ نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از جذابیت های مسجد امیرچخماق یزد وجود کتیبه های تاریخی فراوان است. این کتیبه ها که از زمان های قدیم به جا مانده ارزش فراوانی به این مسجد می‌دهد.

در کنار این مسجد یک میدان نیز وجود دارد. این میدان که یزدی‌ها به آن میرچخماق می‌گویند، به‌عنوان یکی از میدان‌های اصلی شهر برای برگزاری برنامه‌ها و گردهمایی‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های مذهبی این میدان که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند، مراسم نخل‌گردانی در ماه محرم است که هر سال باشکوه تمام برگزار می‌شود. و در این‌روزها هم در این مکان ویژه برنامه هایی برای نوروز و ماه مبارک برگزار می‌شود.

امیدوارم از این مکان بازدید کنید و لحظات خوبی را در مسجد امیرچخماق برای خود رقم بزنید.

دانش آموز خبرنگار : ریحانه وحدت جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار