دبیرآموزش و پرورش اسلامشهر در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

زرتشت، اولین فیلسوف جهان و اصلاح‌گر دینی

اسلامشهر(پانا)-دبیرآموزش و پرورش اسلامشهربا اشاره به زادروز زرتشت، او را اولین فیلسوف جهان و شاعر ایرانی و اصلاح‌گر دینی دانست که از شرایط زیست وی اطلاعات چندانی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
زرتشت، اولین فیلسوف جهان و اصلاح‌گر دینی

ششم فروردین زادروز زرتشت، پیامبری است که کردار نیک، پندار نیک، و گفتار نیک را ترویج کرد.

مریم کوه‌پیما، دبیر مطالعات اجتماعی دبیرستان شهید اوکی آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به روز زرتشت در گفتگو با پانا اظهارکرد: «زرتشت، فیلسوف یا پیامبر ایران باستان است که اندیشه‌های او تاثیر بسزایی در شکل‌گیری موازین اخلاق، ترسیم مرزهای خیر و شر و مبانی فلسفه غرب دارد و آیین "مزدیسنا" که برگرفته از تفکرات زرتشت است، پس از گذر هزاران سال همچنان پیروان خود را دارد و یکی از ادیان پذیرفته‌شده کشور ایران محسوب می‌شود.»

وی با اشاره بر مشهوریت نام زرتشت بیان کرد: «زرتشت پیامبری است که در تصورات، عقاید، افکار و اندیشه‌های وی از عواملی مانند درستی، تشریح خیر و شر و مسائل اخلاقی استفاده شده است. افکار وی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که بدی و خوبی، شر و خیر را از هم جدا کرده و مرزهای آن را معین ساخته. نام زرتشت نامی درخشان در دوران ایران باستان است و عموم مردم وی را پیامبر می دانستند.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره بر ابهامات موجود در رابطه با زرتشت تصریح کرد: «در طول سالیان متمادی، هزاران فیلسوف و تمامی مردم در پی این هستند که زرتشت یا زردشت کیست. زرتشت اولین فیلسوف جهان و اصلاح‌گر دینی است، همچنین او را نخستین شاعر ایرانی می‌شناسند و افسوس که از شرایط و زندگینامه وی اطلاعات چندانی وجود ندارد. بیشتر مطالب موجود با افسانه‌ها آمیخته شده و تفکیک آن با واقعیت بسیار دشوار است.»

کوه‌پیما در رابطه با کتاب اوستا منتسب به زرتشت ادامه داد: «برخلاف باور عموم اوستا کتاب زرتشت نیست، این کتاب توسط افراد مختلف نوشته شده و فقط بخشی از آن مختص شخص زرتشت است. ‌پژوهشگران معتقدند، اوستا مکتوب نبوده و فقط شرح شفاهی داشته است.»

دانش‌آموز خبرنگار: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار