امام جمعه صفادشت:

برای گسترش ارزش‌های اخلاقی، حرمت روزه داران را نگه دارید

ملارد(پانا)- امام جمعه صفادشت در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه رمضان بیان کرد برای گسترش ارزش‌های اخلاقی، حرمت روزه داران را نگه دارید.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برای گسترش ارزش‌های اخلاقی، حرمت روزه داران را نگه دارید

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبرو، امام جمعه صفادشت در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک سال نو بیان کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار فطرت و نوروز آغاز بهار است در بهار، همواره طبیعت متحول می‌شود زمین و گیاهان بیدار می شوند،بنابراین به فرموده علمای علم اخلاق، انسان‌ها هم باید متحول شده و از خواب غفلت بیدار بشوند.

وی ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت است که آدمی برای تغییر احوالات درونی خودش استفاده کند، این هیبت ماه رمضان است که با خودش رحمت و مغفرت دارد، لذا به مجاورین و مسافران توصیه می‌کنیم که حرمت این ماه را نگه دارید، شهر ما روزه است و برای گسترش ارزش‌های اخلاقی، برای حفظ حرمت این ماه تظاهر به روزه‌خواری نکنید.

خوبرو تأکید کرد: اگر برخی از این مجاورین و مسافرین معذورند و عذری دارند، مسفر هستند در ملاعام در این تفرجگاه‌ها اقدام به روزه‌خواری نکنید، اینکه تعدادی، روزه‌خواری می‌کنند دلیل به این نیست که مردم روزه نگیرند و مردم معتقد به خداوند متعال و امیرالمومنین(ع) بوده و میهمان خداوند بزرگ هستند.

امام جمعه صفادشت افزود: بنابراین آن دسته از انسان‌هایی که کم هم هستید، اگر روزه‌خواری صورت می‌گیرد ما از شما درخواست می‌کنیم که این کار را نکنید، حرمت این ماه را نگه دارید تا به بهره کافی از رحمت خداوند در این ماه برسیم.

دانش‌آموز خبر‌نگار: محمدپارسا رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار