230 نفر از موزه لباس و منسوجات طبیعی بیرجند بازدید کردند

بیرجند (پانا) - مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی گفت از 27 اسفندماه تا تاریخ یکم فروردین حدود 230 نفر از موزه لباس و منسوجات سنتی خراسان جنوبی بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
230 نفر از موزه لباس و منسوجات طبیعی بیرجند بازدید کردند

غزاله دلیری بیان کرد: موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی دریکی از خانه‌های قدیمی شهر بیرجند به نام خانه پردلی واقع شده است که معماری منحصربه‌فردی دارد.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مدت‌زمانی که از افتتاح موزه می‌گذرد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از بافت قدیمی شهر و همچنین موزه حضور پیداکرده‌اند، بیان کرد: در نوروز 1402 نیز موزه به‌صورت یکسره از ساعت 9 صبح تا هفت شب باز است.
دلیری بابیان اینکه ما در موزه پارچه‌هایی داریم که از پنبه مله تهیه شده که این پنبه خودرنگ و قهوه‌ای‌رنگ است، بیان کرد: این پنبه برای گردشگران و ازجمله گردشگران خارجی جذاب است و به‌این دلیل برای شهر و استان ما موزه‌های در بافت تاریخی شهر قابلیت ارزآوری نیز دارد.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی یادآور شد: پارچه‌های تولید شده از پنبه مله را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانند شبیه به آن را پیدا کنند و ازاین‌رو برای گردشگران نوروزی بسیار جذاب و قابل توجه است.
مدیر موزه لباس و منسوجات طبیعی خراسان جنوبی افزود: پنبه مله خودرنگ و قهوه‌ای‌رنگ است که حدود ۴۰ سال کشت نمی‌شد و الان مجدد احیاء شده است و برای گردشگران نیز بسیار جالب و جذاب است.
دلیری بابیان اینکه در خراسان‌جنوبی ابریشم‌بافی و تولید کرباس را نیز داریم که البته این پارچه‌ها در برخی دیگر از نقاط خراسان جنوبی نیز تولید می‌شود، ادامه داد: امیدواریم گردشگران از موزه لباس و منسوجات طبیعی در شهر بیرجند بازدید کنند و هم از خانه پردلی دیدن کرده و هم بالباس‌ها و پارچه‌های سنتی استان آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار