‌در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: عیار قلعه‌نویی در جام ملت‌ها مشخص می‌شود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است عیار قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود اما باید فدراسیون حمایتی که از مربیان خارجی می‌کرد را از او داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: عیار قلعه‌نویی در جام ملت‌ها مشخص می‌شود

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی را بهترین تصمیم پیش‌روی فدراسیون دانست و گفت: «با توجه به سوابقی که قلعه‌نویی در فوتبال ما دارد و قبلا هم در تیم ملی کار کرده بود، انتخاب مناسبی است اما باید همه کمک کنند تا او بتواند این مسیر سخت را با موفقیت پیش برود. فدراسیون باید مثل مربیان خارجی که همه ی امکانات را برایشان فراهم می کرد، برای کادر ایرانی هم در نظر بگیرد. با همه ی انتقادی که نسبت به روش انتخاب سرمربی ایرانی به فدراسیون وارد است، اما انتخاب قلعه‌نویی مناسب بود و می تواند از این فرصت بدست آمده سود ببرد و توانایی اش را نشان دهد.»

وی افزود: «قرارداد کوتاه مدت با قلعه نویی به نظرم اشکالی ندارد. این فرصتی است که می‌تواند از آن استفاده کند و راهش را ادامه دهد. اگر او بتواند از این موقعیت پیش آمده به موفقیت برسد، قراردادش تمدید می‌شود و افکار عمومی هم موافق ادامه دادنش خواهد شد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «قلعه‌نویی کار سختی در پیش دارد و همه این را می‌دانند. قدرتهای آسیا همه در آمادگی خیلی بالایی قرار دارند. معتقدم در این جام ملت‌ها، عیار قلعه‌نویی مشخص می‌شود. بالاخره امتحانی پیش رو دارد که توانایی اش برای همه مشخص خواهد شد و عملکردش دیده می شود. امیدوارم بتواند نتیجه بگیرد و به ناکامی ها پایان دهد. دیگر در هیچ دوره ای جام ملتهای آسیا را نمی‌بینید که موفقیت در آن آسان باشد. جزو ۴ تیم نهایی رفتن هم خودش سخت است چه برسد به قهرمان شدن. هرساله شرایط سخت‌تر می‌شود. چون همه در حال پیشرفت هستند و باید برنامه داشته باشیم.»

حمید درخشان گفت: «انتخاب دستیاران به عهده‌ سرمربی است و باید به تصمیمش احترام بگذاریم. در انتخاب بازیکنان و لیست تیم ملی هم شاید چند بازیکن می‌توانستند دعوت شوند اما بحثی که است، دلیل نمی‌شود دعوت نشده‌ها، شایستگی نداشتند. به هرحال باید سرمربی جوابگوی انتخاب ها و در نهایت نتایج تیم ملی باشد.»

وی با اشاره به عملکرد پرسپولیس در سال قبل تاکید کرد: «پرسپولیس جایگاه خیلی خوبی داشت و باید راهش را ادامه می‌داد. آنها غفلت کوچکی کردند و تیم‌های رقیب از آن استفاده کردند. بازی بزرگ و سرنوشت ساز که می توانست مسیر قهرمانی را هموار کند را متاسفانه به سپاهان باختیم و الان دیگر کار دست ما نیست. کار خیلی سخت شده است. اما واقعیت این است که پرسپولیس دیگر حق اشتباه ندارد. یادم می‌آید که ما از بهمن ۱۱ امتیاز عقب بودیم اما در نهایت قهرمان شدیم. سال قبل سال خوبی برای پرسپولیس که نه، برای کل فوتبال ما نبود. آن از جام جهانی، آن از جارو جنجال و درگیری و اشتباهات داوری تا بقیه اتفاقات هیچ اتفاق مثبتی واقعا نیفتاد که بخواهیم از آن یاد کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار