در گفت‌وگو با پانا:

احمد تقوی‌: قلعه‌نویی ریسک بزرگی کرد

فدراسیون از مربی ایرانی نتیجه می‌خواهد/ ساکت الهامی به شعور مردم توهین کرد/ سپاهان قهرمان لیگ می‌شود

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است قلعه‌نویی با پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال ریسک بزرگی کرده است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
احمد تقوی‌: قلعه‌نویی ریسک بزرگی کرد

احمد تقوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: «وقتی لیست مربیان اعلام شد که فدراسیون از آنها برنامه خواسته بود، گفتم که اینها همه‌اش شو است و فدراسیون دنبال مربی ایرانی نیست. احساسم این بود که دنبال مربی خارجی هستند و همین طور هم بود. اما فدراسیون نتوانست با گزینه مدنظرش به توافق برسد و او به کشور دیگری رفت. در واقع آنها چون راهی نداشتند، به مربی ایرانی رو آوردند. در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی مناسبی نداریم بهترین گزینه همین مربی ایرانی بود. در بین اسامی هم که مطرح کردند، قلعه‌نویی شرایط بهتری نسبت به بقیه داشت. البته که دایی و گل محمدی هم توانایی هدایت تیم ملی را دارند.»

وی افزود: «نوع قرارداد بستن با قلعه نویی نشان می‌دهد که آنها رغبتی برای انتخاب مربی ایرانی نداشتند و فقط مجبور بودند. البته که او پرافتخارترین مربی لیگ است و تجربه زیادی دارد. حالا انتظار می‌رود که فدراسیون مثل مربی خارجی از قلعه‌نویی هم حمایت کند و به او امکانات مناسبی بدهد. آن تیم ملی قبلی که دستش بود، واقعا پرستاره و یکی از بهترین‌های تاریخ بود که نتیجه حاصل نشد. امیدوارم که این بار تیم ملی بتواند شرایط خوبی را در جام‌ملتهای آسیا داشته باشد.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «مربیان ایرانی داریم که توانایی کمک به قلعه‌نویی را دارند‌ و باید از آنها هم استفاده شود. با این حال بهتر است در تیم ملی یک تمرین دهنده خارجی باشد. با این شرایط و دستیارانی که انتخاب کرده، حرف شنوی بازیکنان کم می‌شود و به شخصه معتقدم اتفاق خاصی نمی‌افتد و نتیجه حاصل نمی‌شود. البته قلعه‌نویی در تیم‌هایی که کار کرده، بهترین نتایج را گرفته و در کورس بوده است. اما شک نکنید که کار در تیم ملی خیلی سخت‌تر است. عربستان، ژاپن، کره، استرالیا خودشان غول بودند و روسیه هم اضافه شده است.»

احمد تقوی گفت: «با شرایطی که فوتبال ما دارد همه انتظار قهرمانی دارند و چیزی جز این مردم را راضی نمی‌کند. آن موقع هم که کی روش با تیم ملی نتیجه نگرفت و این جام جهانی هم که افتضاح بودیم، کسی از او بازخواست نکرد. شک نکنید مربی ایرانی را بازخواست می‌کنند و اگر نتیجه نگیرد، سریع اخراجش می‌کنند. با نوع قراردادی که بستند، قلعه‌نویی ریسک بزرگی کرد. وقتی چنین قراردادی می‌بندند، یعنی فدراسیون هم دنبال نتیجه است و جوان‌گرایی نمی‌خواهد. اگر دنبال جوان‌گرایی بودند قطعا قرارداد بلند مدت می‌بستند.»

وی در واکنش به صحبت‌های ساکت الهامی تاکید کرد: «متاسفانه برخی دوستان می‌آیند طوری از فوتبال صحبت می‌کنند و خودشان را مدعی نشستن روی نیمکت تیم ملی می‌دانند که انگار کسی چیزی نمی‌فهمد. این نوع صحبت کردن توهین به شعور مردم بود. این صحبت‌ها درست نیست. همه می‌توانند حرف بزنند. الهامی فقط می‌خواست خودش را مطرح کند.»

کارشناس فوتبال ایران در ادامه با اشاره به لیگ برتر ایران افزود: «سپاهان شانس بیشتری نسبت به بقیه مدعیان دارد. آنها بازی ۶ امتیازی و فینال لیگ را بردند و بازی های آسان‌تری دارند. سپاهان قهرمان لیگ می‌شود مگر اینکه یکی از اتفاقات نادر فوتبال بیافتد و مثلا از نفت مسجدسلیمان ببازند! پرسپولیس شانس بزرگی را از دست داد و مصدومیت‌ها،محرومیت ها و برخی اشتباهات و حواشی باعث شد از کورس عقب بیافتند. استقلال نوسان کمتری داشت به خصوص در نیم فصل دوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار