نماینده ولی فقیه:

نیاز اولیه حاشیه شهر مشهد جریان فرهنگی آموزش‌ و پرورش است

مشهد(پانا)- نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی در آیین کلنگ زنی ۱۰۵ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد گفت وضعیتی که حاشیه شهر مشهد در حدود شش سال گذشته داشته، وضعیتی بوده که هم شهر و هم کشور را تهدید می‌کرده است.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نیاز اولیه حاشیه شهر مشهد جریان فرهنگی آموزش‌ و پرورش است

سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی بیان کرد: دستوری که مقام معظم رهبری به بنده صادر فرمودند، تاسیس ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر در ایام تابستان بود و فرمودند که آیت الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله مکارم نسبت به مسائل حاشیه شهر احساس وحشت می کنند.

وی افزود: این وحشت در مورد جریان ولایت، تشیع و همینطور در مورد امنیت کشور و شیعیانی که از کشور های دیگر به مشهد مشرف می شوند است.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: خوشبختانه با همت همه دستگاه ها و عمدتا نهاد های انقلابی، وضعیت حاشیه شهر در طی این شش سال از نظر ساماندهی شهری، فرهنگی و همچنین اخلاقی و فکری مردم تحول پیداکرد و خداراشکر امروز حاشیه شهر را به عنوان یک کانون متدین نشین در شهر مقدس مشهد داریم که قطعا این تحول انقلابی و دینی مردم برای ما به مراتب از تحول آبادانی و عمرانی شهری با ارزش تر است.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نهاد مقدس بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی یک نهاد انقلابی زیر پوشش رهبری و ولایت هستند، این نهاد از مدیر توانمندی برخوردار است که در همه نقاط مدیریتی کشور چه در داخل و چه در خارج دولت ها، همه به این مدیر ارزشمند چشم دوخته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در راس مسائل فرهنگی،مسئله آموزش و پرورش است. ما قبلا در حاشیه شهر حداکثر تراکم جمعیت را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار می رساندند که این تعداد از بسیاری مراکز استان جمعیت آن بیشتر است.

وی اظهار داشت: اما در پی حوادثی که اخیرا در افغانستان افتاد، تقریبا ۷۰۰، ۸۰۰ هزار نفر به جمعیت حاشیه شهر به وسیله اتباع و مهاجرین افزوده شد که نیاز اولیه آنها جریان فرهنگی آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم که ان‌شاءالله جریان خیرین مدرسه ساز اهتمام بیشتری به حاشیه شهر داشته باشد؛ ان‌شاءالله که این ۱۱۰ کلاس و ۹ مدرسه شروع قضیه باشد و با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در آینده برنامه های مفیدی در استان خراسان‌ رضوی دارند اما مسئله مدرسه سازی را در اولویت جلوتری قرار دهند.

نماینده ولی فقیه ضمن ابراز امیدواری در پایان گفت: ان شاءالله از اول مهر سال آینده، شاهد جهش در مدارسی که ساخته شده اند و توسعه آموزشی پیدا می کنند باشیم؛ همچنین در تهیه امکاناتی از قبیل زمین تصمیم گیری با همت خیرین مدرسه ساز و بقیه عزیزان هرچه سریع تر انجام خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار