معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل:

نیروی انسانی مولفه اصلی قدرتمندی کشور است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت نیروی انسانی مولفه اصلی قدرتمندی کشور و آموزش وپرورش خاستگاه اصلی تامین نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی مولفه اصلی قدرتمندی کشور است

غفور حضوری ،معاون پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای پرورشی این استان که به میزبانی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان سرعین برگزارگردید،طی سخنانی اظهار کرد : تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و تمام ساحتی در چهارچوب اهداف سند تحول بنیادین بوده و در این میان بعد تربیتی به لحاظ بسترسازی رشد فکری و اخلاقی برای تحقق جامعه پویا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تربیت را امری مقدس و الهی برشمرد و افزود: فعالیت در حوزه تربیت دینی و اخلاقی به سبب پیچیدگی و گستردگی حیطه اجرایی و با وجود هجمه های بی‌شمار علیه افکار قشر نوجوان و جوان به مثابه جهاد است.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به مراحل تربیت انسان از نگاه اسلامی، تصریح کرد: مهم ترین سیاست حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش این استان پرهیز از نگاه مقطعی به فعالیت‌های تربیتی، فعال کردن تمامی منابع و ظرفیت های این حوزه، بهره مندی از ظرفیت و توانمندی‌های تمامی ارکان ذیصلاح در امر تربیت و تشریک مساعی میان تمامی حوزه‌ها و شعبات درون سازمانی می‌باشد تا تربیت دینی و اخلاقی در بالاترین سطح آن محقق شود.

حضوری با تاکید بر اینکه چرخش‌های تحول آفرین در نظام تربیتی باید مد نظر دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد؛ افزود: باید با هم افزایی و تلاش هدفمند تمامی همکاران تربیتی و پرورشی به دنبال خلق محیط‌های تربیتی جدید در مدارس و سطح جامعه با محوریت در نظر گرفتن تمام جنبه های تربیت باشیم.

وی در ادامه آموزش و پرورش را مهم ترین بستر نهادینه‌سازی بیانیه جامع گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امیدآفرینی با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی جوان و انقلابی بخش اصلی این بیانیه محوری است که تلاش برای تحقق شایسته آن باید با جدیت دنبال شود.

علی نعیمی، رییس اداره فعالیت‌های دانش آموزی استان نیز گزارش مبسوطی از برنامه ها و فعالیت‌های سازمان دانش آموزی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار