ابراز نگرانی چمران از فوتی‌های چهارشنبه آخر سال

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران گفت تا این لحظه 19 نفر در ارتباط با روزهای پایانی سال جان باخته‌اند، بنابراین امیدواریم جوانان و به‌ویژه والدین مراقب فرزندانشان باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ابراز نگرانی  چمران از فوتی‌های چهارشنبه آخر سال

مهدی چمران امروز در آغاز یکصد و سی ششمین جلسه شورای شهر تهران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر با اشاره به 23 اسفند ماه آخرین چهارشنبه پایانی سال، اظهار کرد: در سالهای دور، آیین خوبی برای گرامیداشت این روز در کشورمان برگزار می‌شد اما چند سالی است که در این روز شاهد به وجود آوردن مشکلات و خطراتی برای خانواده‌ها هستیم و این روز و نوروز را برای عده زیادی تلخ می‌کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 19 نفر در ارتباط با روزهای پایانی سال جان باخته‌اند، گفت: امیدواریم جوانان و به‌ویژه والدین مراقب فرزندانشان باشند.

چمران با اشاره به ۲۵ اسفند ماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه گفت: صدام به وفور در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی استفاده کرد و در همین شورا دوستانی هستند که آثار استفاده از این سلاح‌های شیمیایی بر پیکر آنها وجود دارد اما در حلبچه که جزو کشور خود بود به دلیل عصبانیت از مردم حلبچه این شهر را زیر بمباران شیمیایی قرار داد و جنایت وحشتناکی را رقم زد.

وی ادامه داد: در پی این جنایت صحنه‌های دلخراش، وحشتناک و تکان دهنده‌ای رقم خورد. صدام مرتکب این جنایت بزرگ شد و این سلاح را دوستان آلمانی به وی داده بودند همان‌هایی که امروز در مورد خیلی چیزها مدعی هستند و فراموش کرده‌اند که این سلاح‌ها را به صدام داده‌اند و این جنایت را رقم زده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مقابل سفارت آلمان برای یادآوری این موضوع لوحی نصب شده که تاکید می‌کند این سلاح‌های شیمیایی به صدام داده شد تا این جنایت رقم بخورد و حتی کارخانه تولید این سلاح‌های شیمیایی را در نزدیکی بغداد ساخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار