تصویب چارچوب اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مولدسازی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا + جزئیات

تهران (پانا) - اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را پس از بحث و تبادل نظر تصویب کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تصویب چارچوب اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مولدسازی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا + جزئیات

به گزارش شادا، «حسین قربانزاده» معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در جلسه یکشنبه شب (۲۱ اسفند) شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، چارچوب اصلاحات آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت به تصویب رسید و مقرر شد متن و جزییات آن در جلسه این هفته هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مصوب شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: مطابق مصوبه سومین جلسه هیات عالی مولدسازی در تاریخ پنجم بهمن ماه، مقرر شد نکات اصلاحی اعضاء درخصوص آیین نامه جمع آوری و دسته بندی شود. پس از این تکلیف و با انتشار مطالب و نقدها درباره موضوع مولدسازی نیز تلاش دبیرخانه بر این بود که تمامی نکات را مورد نظر قرار دهد. البته اغلب اصلاحات مربوط به تبیین و تصریح بیشتر ضوابط بود تا دغدغه ها و نگرانی هایی که افکارعمومی و صاحب نظران مطرح کردند، مدنظر قرار گیرد.

قربانزاده افزود: این اصلاحات در پنج بند دسته بندی شد که عبارت بودند از ۱-ارتقاء ترتیبات نهادی ۲-رقابت و شفافیت ۳-تسهیل فرآیند برای ترغیب دستگاه ها به مشارکت در مولدسازی ۴-همسو سازی و انطباق بیشتر احکام آیین نامه با ضوابط قانونی و ۵- نظارت و ضمانت اجرا رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در بند اول نکاتی مانند تشکیل کمیسیون تخصصی بررسی دستور جلسات هیات پیش از جلسه اصلی هیات، تغییر آراء لازم به نحوی که اجماع نمایندگان سه قوه را دارا باشد و تسری اختیارات هیات داوری ماده ۳۰ قانون اجرای سیاست ها به موارد اختلافی مولدسازی مورد تایید قرار گرفت.

وی همچنین درخصوص بند دوم اظهار داشت: در ذیل بند دوم نیز نکاتی مانند: شفاف سازی و اطلاع رسانی کلیه اقدامات به عموم مردم، هوشمند سازی همه مراحل مولدسازی، انتقال مالکیت از دولت به غیر دولت در فضای رقابتی و شفاف بویژه از طریق بازار سرمایه، تغییر مدل تهاتر صرف به مدل عرضه رقابتی و امکان رقابت پیمانکاران با اعتبار خرید، حذف امتیازات حمایتی برای کارکنان دولت و غیره در فرآیند مولدسازی و نظام مند کردن نحوه محاسبه جزییات کارمزد مورد تاکید قرار گرفت.

قربانزاده درباره بند سوم تصریح کرد: در ذیل این بند هم نکاتی مانند: تسری پروژه های نیمه تمام عمرانی به ملی و استانی، تشکیل کمیته پایش اولویت سنجی پروژه های نیمه تمام و اضافه کردن روش معاوضه برای بهینه سازی فضای اداری تصویب شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در بند چهارم نیز نکات زیر مورد تایید قرار گرفت شامل: تنفیذ فرآیند جاری مزایده دارایی های مازاد تا قبل از ورود هیات، تاکید بر حفظ ارزش های اکولوژیک و محیط زیستی و قواعد شهرسازی در ارزش افزایی و نظام مند کردن روش مذاکره با احکام و ضوابط قوانین موجود و محدود کردن آن به موارد انتقال منفعت و پروژه های نیمه تمام عمرانی.قربانزاده درخصوص اجزاء بند پنجم نیز تاکید کرد: در این بند تدقیق و تعیین حدود و ثغور مصونیت اعضا هیات و مجریان، تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد هیات و اطمینان بخشی به بخش خصوصی برای تضمین ثبات قراردادهای دولت مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار