مراقب سلامت آموزش و پرورش اسلامشهر:

تخریب و نابودی منابع طبیعی، ستم درحق همگان است

اسلامشهر(پانا)-مراقب سلامت آموزش و پرورش اسلامشهر گفت، تک‌تک افراد از سرمایه‌های طبیعت بهره دارند و از آن سود می‌برند، بنابراین تخریب و نابودی این منابع طبیعی، ستم در حق همگان است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تخریب و نابودی منابع طبیعی، ستم درحق همگان است

روز درخت‌کاری یکی از روزهای مهم درتقویم کشور است که دراین روز مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز در ایران، ۱۵ اسفندماه است.

حمیده بدری،مراقب سلامت مدرسه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر، به مناسبت روز درختکاری در گفتگو با پانا با اشاره بر اهمیت بسیار درختان در زندگی ما اظهار کرد:« اکثر مردم می‌دانند که درختان نقش اساسی در محیط زیست دارند، اما شاید میزان واقعی مزایای این موجودات را دست کم بگیرند. درختان اکسیژن را تأمین کرده و کربن موجود در جو را محدود می‌کنند و در مجموع درخنان فرسایش خاک را به حداقل می‌رسانند.»

وی بیان کرد: «درختان همچنین کیفیت هوا را با فیلتر کردن انواع آلاینده‌ها از جمله، ذرات غبار سنگین افزایش می‌دهند و به طور موثر گازهای زیان‌آور مانند دی اکسید،گوگرد، مونواکسیدکربن و دی اکسید نیتروژن را جذب می‌کنند.»

بدری با تأکید بر اینکه همه مردم در برابر محیط زیست مسئول هستند، گفت: «درختان، بخش مهمی از منابع طبیعی، ملی و مـتعلق به محیط زیستی هستند که همه افراد در آن زندگی می‌کنند. همه افراد جامعه از این سرمایه‌های طبیعت بهره دارند و از آن سود می‌برند.بنابراین تخریب و نابودی منابع طبیعی، ستم در حق همگان است و حفظ درخت و دیگر منابع طبیعی، وظیفه عمومی و به سود همه است.»

مراقب سلامت مدرسه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد:« از سوی دیگر می‌بایست فواید درخت و درختکاری، خطرات ناشی از قطع درختان، ارتباط مستقیم درخت با زندگی را از دوران ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داد و این آموزش‌ها بهتر است از طریق بازی، شعر، نمایشنامه، سرود و… باشد.»

خبرتگاردانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار