نشست اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تهران با حضور شهردار و مسئولان شهری برگزار شد

تهران (پانا) - با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران؛ شهردار تهران، رئیس شورای شهر، مشاور عالی مقام معظم رهبری، نشست شهردار تهران با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تهران با حضور شهردار و مسئولان شهری برگزار شد

نشست مشترک اتاق اصناف و شهردار تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، علی توسطی رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران، شهرداران مناطق ۱۱- ۱۲- ۱۵- ۱۶- -۱۸- ۱۹ تهران، مدرس زاده مشاور شهردار تهران، روسای اتحادیه های صنفی و هیئت امنای بازاریان و اصناف تهران عصر روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در محل سالن اجلاس این اتاق برگزار شد.

در این نشست که با محوریت هم اندیشی و همفکری در راستای بررسی و پیگیری مسائل مبتلابه فی مابین اصناف و بازاریان با برخی مناطق شهرداری تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و غلامرضا حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری و قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران به سخنرانی پرداخته و ضمن بیان نکته نظرات خود در خصوص موضوعات فی مابین نسبت به همت همه مسئولان صنفی و شهرداری برای مدیریت شهری و خدمت رسانی به شهروندان به بهترین شکل تاکید کردند.

در جریان این نشست برخی از روسای اتحادیه های صنفی به نمایندگی از سوی دیگر اتحادیه ها ضمن تاکید بر نقش و تاثیر فعالیت های اصناف برای مدیریت شهری به بیان برخی مشکلات و چالش های صنوف تحت پوشش خود از جمله عوارض پسماند، فعالیت دست فروشان، برگزاری نمایشگاه های مختلف از سوی شهرداری ها، مشکلات صنوف آلاینده و صدور سند آنها به لحاظ انتقال به شهرک های صنعتی، تغییر کاربری برخی مجتمع ها، چاه های جذبی موجود در بازار، مشکلات صنوف حمل و نقل شهری و عوارض های سنگین آنها، فقدان وجود استاندارد در تابلوهای شهری به لحاظ زیباسازی و موارد متعدد دیگر پرداخته و از شهردار تهران خواستار رسیدگی به مسائل مطروحه شدند.

لزوم همگرایی اصناف و شهرداری برای استانداردسازی کیفیت زندگی شهروندان

علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران در نشست مشترک شهردار و رئیس شورای شهر تهران با فعالان صنفی گفت: اتاق اصناف تهران برای افزایش کیفیت و استانداردهای زندگی شهروندان و اصناف آمادگی همکاری و تعامل با شهرداری را دارد.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در راستای هم‎افزایی و همگرایی اصناف، شهرداری و شورای شهر برای رفع چالش های اصناف، مدیریت شهر و در حقیقت تامین آرامش و آسایش شهر و شهروندان آماده هستیم تا طی تفاهم نامه هایی همکاری همه جانبه‎ای داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از خدمات شهردار تهران به عنوان یک شهروند بیان کرد: ۲۳ مولفه و ۱۳۰ شاخص جهانی برای سنجش کیفیت زندگی استاندارد وجود د ارد که قطعا مورد توجه شهرداری نیز می باشد؛ اما در حوزه دسترسی به خدمات عمومی، ایمنی سازی، زیباسازی که می تواند به شدت در کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار باشد تعامل بین اصناف و شهرداری کارساز بوده و این کیفیت را بالا خواهد برد.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: بسیاری از ملزومات مورد نیاز شهرداری برای نوسازی و تحول شهر و زندگی شهروندان در قالب و بطن کار و حوزه فعالیت اتحادیه های صنفی قرار دارد که اگر تعامل و همکاری اصناف با تفکر نوین شهرداری افزایش یابد می تواند آثار بسیار مطلوبی به ارمغان آورد.

گفتنی است نشست مشترک اتاق اصناف تهران و شهردار تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، علی توسطی رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران، شهرداران مناطق ۱۱- ۱۲- ۱۵- ۱۶- -۱۸- ۱۹ تهران، مدرس زاده مشاور شهردار تهران و روسای اتحادیه های صنفی تهران عصر روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در محل سالن اجلاس این اتاق برگزار شد.

در این نشست که با محوریت هم اندیشی و همفکری در راستای بررسی و پیگیری مسائل مبتلابه فی مابین اصناف و بازاریان با برخی مناطق شهرداری تهران برگزار شد علیرضا زاکانی، شهردار تهران، علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و غلامرضا حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی به سخنرانی پرداخته و نسبت به همت همه مسئولان صنفی وشهرداری برای مدیریت شهری به بهترین شکل تاکید کردند.

در پایان این نشست شهردار تهران با جمع بندی مطالب عنوان شده به سوالات روسای اتحادیه های صنفی پاسخ های لازم را ارایه کرده و توافق خود را نسبت به پیشنهاد رئیس اتاق اصناف تهران مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک فی مابین اصناف و شهرداری جهت بررسی مشکلات صنوف مختلف اعلام داشت. همچنین مقرر شد تمام مطالب از سوی اتاق جمع بندی و برای پیگیری و بررسی بیشتر در اختیار شهرداری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار