علی اوسیوند: مسیر جدید تایید صلاحیت فیلم‌اولی‌ها باندبازی در سینما را کنار می‌زند

هنر تماشاگر را به کاتارسیسم و تزکیه می‌رساند

تهران (پانا) - علی اوسیوند که بعد از سال‌ها تجربه در حوزه بازیگری قصد دارد اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد، گفت مسیر جدید تایید صلاحیت فیلم‌اولی‌ها باندبازی در سینما را کنار می‌زند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
علی اوسیوند: مسیر جدید تایید صلاحیت فیلم‌اولی‌ها باندبازی در سینما را کنار می‌زند

علی اوسیوند بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که نام او در فهرست فیلم‌اولی‌های مورد تایید شورای تایید صلاحیت توسط بنیاد سینمایی فارابی دیده می‌شود، درباره تجارب خود در فضای هنر به پانا گفت: «من در سال ۵۸ اولین تئاترم را اجرا کردم و در دهه ۶۰ به تلویزیون وارد شدم. به دلیل علاقه زیاد به هنر حدود ۹ سال کنکور دادم و در پشت صحنه سینما و تلویزیون همه مشاغل از مباشر تهیه کنندگی و دستیاری گرفته تا تدارکات را انجام دادم. با چهره‌های زیادی همکاری کردم، از جمله زنده‌یاد حسین پناهی که با هم در استودیوی شبکه یک کار می‌کردیم و من دستیارش بودم.همچنین در یکی از اولین فیلم‌های رسول صدرعاملی به نام «رهایی» تدارکات را برعهده داشتم.»

وی افزود:«امیدوارم آنچه شعار فیلم‌اولی‌هاست و در مرام‌نامه آن آمده برای همه هنرمندان محقق شود. اساسا آن‌ها که دغدغه انسانی و هنری دارند، باور دارند هنر می‌تواند معترض باشد. هنر تمام آلام و دردهای بشری را تحلیل کرده و تماشاگر خود را نیز به تحلیل و کاتارسیسم می‌رساند. این کنه و ذات هنر است.»

اوسیوند درباره علت انتخاب کارگردانی سینما برای ادامه مسیر فعالیت هنری خود بیان کرد: «بعد از سال‌های دستیاری و تدارکات و… وقتی که درس خواندم، کارگردانی و بازیگری کردم و دو سه فیلم ویدیویی هم ساختم. در این مسیر از جایی به بعد احساس کردم نوعی باندبازی در کار ما وجود دارد و تصمیمم بر این شد که بعد از این خودم فیلم بسازم. البته مسیر تایید صلاحیت فیلم‌اولی‌ها که به همت بنیاد سینمایی فارابی تغییر کرده نیز به گونه‌ای است که باندبازی در سینما را کنار می‌زند. به نظرم من و همسرم حمیرا ریاضی در این سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفتیم اما من به این دیالوگ چخوف اعتقاد دارم‌ که:« کاری کن دیگران به ارابه‌ات آویزان باشند نه تو به ارابه آن‌ها.»» .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار