مدیر سازمان دانش‌آموزی البزز:

دانش‌آموزان در روز درختکاری، دوستی با طبیعت را می‌آموزند

کرج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی البرز عنوان کرد مشارکت دانش‌آموزان در کاشت نهال موجب توسعه فرهنگ زیست‌محیطی و دوستی با طبیعت بین آنان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۳۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در روز درختکاری، دوستی با طبیعت را می‌آموزند

محسن صادقیان، مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز گفت: منابع طبیعی بخشی از ثروت هر جامعه ای محسوب می شود و فراهم کردن بستر مناسب برای ترویج فرهنگ احیا و حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در ایام گرامیداشت منابع طبیعی و روز درختکاری با عنوان جشن تولد زمین، برنامه ها و فعالیت های متنوعی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برنامه ریزی و در سطح مدارس اجرا می شود.

صادقیان اضافه کرد: توزیع نهال و توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در سطح مدارس و عرصه های آموزشی و اردوگاهی، تقویت حس مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان، کاشت نهال به نام و یاد شهیدان، کمک به تحقق شعار دوستی با طبیعت و آموزش کاشت و نگهداری از درختان از اهداف مورد نظر در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیر سازمان دانش آموزی البرز در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی سازمان دانش آموزی با طراحی پویش دوستی با طبیعت، موضوعاتی نظیر کاشت نهال همراه با خانواده، کاشت دانه های غیرخوارکی برای سبزه عید، هرس کردن و رسیدگی به درختان و معرفی درختان بومی و محلی را برای توسعه و اصلاح فرهنگ زیست محیطی بین دانش آموزان و خانواده ها دنبال می کند.

وی بیان کرد: آموزش های احیا و حفاظت از منابع طبیعی در طول سال تحصیلی به صورت مستمر از طرق مختلف نظیر فعالیت همیاران طبیعت در مدارس و کارشناسان و مروجان ادارات منابع طبیعی جریان دارد و اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در راستای تحقق برنامه کاشت یک میلیارد درخت و تحقق ایران سرسبز کوشش و فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار