برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، نیکوکاری و کمک به دیگران را سرشار از برکات برشمرد و افزود مهمترین نتیجه‌ای که از بخشش و نیکوکاری حاصل می‌شود، حس آرامشی است که فرد تجربه می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

علیرضا شادباش، امروز در آیین جشن نیکوکاری که همزمان با سراسر کشور در مدرسه شهید دالکی ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: احساس آرامش، نعمتی است که همه انسان‌ها به دنبال کسب آن هستند و بخشش و کمک به دیگران، این احساس را برای ما به ارمغان می‌آورد که باید تجربه شود.

وی با اشاره به فرموده حضرت زهرا (س) مبنی بر "الجار ثم الدار" و اولویت نهادن بر دیگران، گفت: این تفکر و این رویکرد در اهمیت دادن به دیگران، به انسان حس آرامش می‌دهد.

وی افزود: در راستای رسالت تربیتی آموزش و پرورش، این مراسم هر ساله در مدارس با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس نیر با بیان این مطلب، ضمن تشکر از همکاری همه جانبه سازمان دانش‌آموزی فارس و آموزش و پرورش در برگزاری هر چه بهتر این مراسم، گفت: این مراسم، هرساله با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین مردم و همچنین ایجاد زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای تامین بخشی از نیاز، نیازمندان برگزار می‌شود.

علوی با بیان اینکه تمام 58 دفتر کمیته امداد در کل استان فارس و 430 مرکز نیکوکاری فعال در استان، آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، گفت: این مراسم با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، صدا وسیما و سازمان بسیج برگزار می‌شود و علاوه بر مراکز ذکر شده در تمامی مدارس، کمک‌های دانش‌آموزان نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه دریافت کمک‌ها به صورت الکترونیکی نیز فراهم شده است، افزود: نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری کد #071*8877* از طریق تمام اپراتورهای تلفن همراه و شماره کارت مجازی 6037991899709376 نزد بانک ملی به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) و شماره حساب 0101273073000 کمک‌های خود را واریز کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، با تاکید بر اینکه 46 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در استان فارس است، اظهار کرد: سال گذشته 47 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جشن احسان و نیکوکاری در فارس جمع‌آوری شد که امیدواریم با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که امروزه در جامعه وجود دارد، امسال شاهد افزایش این میزان کمک‌ها باشیم.

وی در ادامه گفت: کمیته امداد امام خمینی و سازمان دانش آموزی استان فارس در شور عاطفه‌های امسال عملکرد بی‌نظیری در جمع‌آوری و محرومیت‌زدایی داشتند که دانش‌آموز محوری در آن به وضوح مشخص بود.


علوی ادامه داد: در زمینه اکرام ایتام امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد درآمدی داشته‌ایم که نکته قابل توجه در این موضوع این است که بیشترین حامیان ایتام، در آموزش و پرورش و از بین فرهنگیان هستند که ضروری است از آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی فارس به جهت جریان سازی حضانت دانش‌آموزان یتیم توسط فرهنگیان تقدیر کنیم.

در ادامه این مراسم، مهربانیان مشاور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، گفت: امام بزرگوار در اوایل انقلاب و در بحبوحه انقلاب، مستضعفان و محرومان را فراموش نکردند و این نهاد مقدس از اولین نهادهایی بود که پس از انقلاب تشکیل شد.

وی ادامه داد: این نهاد در تمام سال‌ها به محرومان خدمت کرده است و امروز به خود می‌بالد که نخبگانی را پرورش داده است که هر کدام مسؤولیتی از انقلاب را به دوش گرفته‌اند.

علوی افزود: نقش شما دانش‌آموزان و جوانان در ترویج فرهنگ نیکوکاری قابل توجه است و باید سعی کنیم حس نوع‌دوستی و کمک را از سنین پایین در خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از حامیان ایتام ما، در بین دانش‌آموزان هستند و این جای مایه مباهات است، که دانش‌آموزان ما رسم نیکوکاری را فرا گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار