وزیر آموزش و پرورش:

نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بستر و ظرف برای اعمال حکمرانی است

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش گفت با توجه بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت حداکثری در امور سیاسی و اجتماعی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و توصیه‌های فراوانی نیز چه در این بیانیه و چه از سوی مقام معظم رهبری درباره بحث علم و پژوهش شده است، در نتیجه نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بستر و ظرف برای اعمال حکمرانی است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بستر و ظرف برای اعمال حکمرانی است

یوسف نوری در نشست صمیمی با گروه‌های جهادی که صبح امروز، ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در محل دفتر جلسات وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ضمن گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه و قرار گرفتن در آستانه ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: حکمرانی در حکومت امام عصر(عج) معمولا بر سه اصل قرار دارد؛ علم امنیت و عدل. منظور از علم همان تربیت است که باید محقق شود، در واقع با حضور مردم امنیت برقرار شود، علم جاری شود و عدل برقرار شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت تکلیف خانواده است، گفت: با توجه به شرایط موجود عموما خانواد‌ها در بحث تربیت ناتوان هستند، چون یا وقتش را ندارد و یا علم آن را، در نتیجه این وظیفه مهم در زمره تکالیف دولت‌ها قرار می‌گیرد تا نظام تعلیم و تربیت را آماده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت مهم‌ترین کاری ممکن است، گفت: با توجه بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت حداکثری در امور سیاسی و اجتماعی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و توصیه‌های فراوانی نیز چه در این بیانیه و چه از سوی مقام معظم رهبری درباره بحث علم و پژوهش شده است، در نتیجه نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بستر و ظرف برای اعمال حکمرانی است.

نوری با خاطرنشان کردن این موضوع که آموزش و پرورش دارای جریان بروکراسی بزرگی است، عنوان کرد: با ورود دولت سیزدهم این ساختارها که جلوی بسیاری از کارها را می‌گرفت در حال فروریختن است. باید رویکردها را تغییر داد و براساس کار فرهنگی فعالیت‌های صورت گیرد.

وی ادامه داد: نهاد امور امور تربیتی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان پژوهش از جمله نهادهایی هستند که در امور فرهنگی و تربیتی فعال هستند‌.

این عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورشی که به دولت سیزدهم تحویل داده شد، حتی اجازه حضور اولیاء را در مدارس نمی‌دادند، تصریح کرد: اولیاء باید وارد مدرسه شوند، یعنی به کلاس درس بروند تا بدانند دانش‌آموزشان چطور آموزش می‌بیند. باید به آن حدی رسید که در هر کلاس درس یک صندلی برای اولیاء وجود داشته باشد و این یعنی مصداق بارز مردمی سازی که هدف نهایی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: گروه های جهادی باید طرح های خود را داشته باشند و بتوانند با استفاده از این طرح‌ها اقدام به مجاب کردن مردم کنند. تا زمانی مردم قانع نشوند کاری از پیش نخواهیم برد.

نوری خطاب به فعالان جهادی حوزه تربیت گفت: شما عزیزان می‌توانید به کمک ما بیایید تا به هدف غایی خود برسیم. باید آگاه بود که گروه‌های جهادی حلقه میانی نیستند، باید اولیاء را به حرکت در بیاوریم و سطح فعالیت‌های دانش‌آموزان را تحول ببخشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اگر شش مهارت را نداشته باشند، فارغ التحصیل نمی‌شوند، بیان کرد: گروه‌های جهادی می‌توانند الگوهای بسیاری را به ما معرفی کنند و قطعا پذیرای آن‌ها خواهیم بود، مصداق این مسئله نیز الگوی خوب ۲۰۲ محله بود که در حال اجرا است.

نوری در پایان یادآور شد: خداروشکر که گروه های جهادی در کنار ما قرار دارند و کار را پیش می برند و موفق هستند، اما وضعیت مدارس ما نیازمند کار بسیار بیشتر است و این امر انجام نخواهد پذیرفت مگر اینکه با خود مردم در ارتباط باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار